جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیهدایت بورس به سمت گروه‌های غیر دلاری

هدایت بورس به سمت گروه‌های غیر دلاری

هدایت بورس به سمت گروه‌های غیر دلاری

مرکزی یک فعال بازار سرمایه گفت: بروز هرگونه رفتار هیجانی در بازار سرمایه به هیچوجه به نفع معامله‌گر نبوده و این افراد در صورت انجام چنین رفتارهایی صرفا هزینه‌ای را به عنوان کارمزد از مبالغ اصلی خود کم می‌کنند که سبب وارد شدن زیانی ناخواسته به آنها می‌شود.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، میلاد ویسمه، اظهار کرد: تا پیش از پایان سال، شاخص کل به نقطه قبلی خود بازخواهد گشت چرا که حداقل تا پایان سال هیچگونه افزایش قیمتی برای بازارهای موازی پیش‌بینی نمی‌شود. در این میان سرمایه‌گذاران باید در خرید و فروش‌ها از هرگونه رفتار هیجانی پرهیز کنند.

وی درخصوص شرایط حال حاضر بازار بورس گفت: در سه هفته اخیر شاهد رشد نسبی قیمت سهم‌ها در بازار سرمایه اعم از سهام‌های کوچک و بزرگ بوده‌ایم، اما همچنان بازار در شرایطی قرار دارد که نیازمند حمایت‌های قانونی از طرف مجموعه حاکمیتی دولت است.

این فعال بازار سرمایه در خصوص رکود بازارهای موازی تصریح کرد: در برهه‌ای از زمان که بازارهای موازی در رکود هستند پول به سمت بازار پویا هدایت می‌شود که این معادله گاهی به نفع بورس است و گاه به ضرر بورس تمام می‌شود.

ویسمه اضافه کرد: یکی از علل رشد سه هفته‌ای بازار سرمایه، افت قیمت‌ها در بازارهای خودرو، ارز و طلا بوده به این شکل که در دوره ای، شرایط برای سرمایه‌گذاران شیرین و جذاب شد تا سرمایه خود را به سمت بازار بورس هدایت کنند و در این سه هفته شاهد ورود پول توسط افراد حقیقی به بازار بودیم و همین مهم سبب شد بازار مجدد رنگ سبز به خود بگیرد.

وی ادامه داد: اگر شاخص کل عدد یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد را به سمت بالا بشکند، به زودی شاهد بازگشت قیمت سهم‌ها به نقطه پیک قبلی خود خواهیم بود. در کل قیمت سهم‌ها در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و جای امیدواری برای بازار بسیار بالاست فقط امیدواریم دوباره شاهد رفتارهای هیجانی نباشیم.

این فعال بازار سرمایه گفت: در امسال رشد و افت‌ها اصلا طبیعی نبود. در واقع بازار زمانی می‌تواند به سلامت دست پیدا کند که تعامل در بازار حفظ شود. بخش عمده‌ای از این ایجاد تعادل توسط سیاست‌های کلان دولتی به‌ویژه سازمان بورس مدیریت می‌شود. در شرایط فعلی مشکل و تهدید خاصی برای بازار وجود ندارد و با تعادل و ثبات قیمت ارز همچنان وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

ویسمه خاطرنشان کرد: در این چند روز شاهد استقبال افراد بورسی از گروه‌های خودرویی، بانکی، فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و شیمیایی بودیم که به نظر می‌رسد این افزایش تقاضا به زودی به سمت گروه‌های انبوه‌سازی و سیمانی هدایت خواهد شد، فعلا محوریت سهم‌ها به سمت گروه‌های غیر دلاری و ریالی هدایت می‌شود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید