جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریلوئی ویتون لوکس‌ترین برند آمریکایی را از آن خود کرد

لوئی ویتون لوکس‌ترین برند آمریکایی را از آن خود کرد


توافق خرید برند “تیفانی” توسط لوئی ویتون به مبلغ ۱۶.۲ میلیارد دلار نهایی شد.

به گزارش رتبه آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بزرگ ترین برند لوکس جهان یعنی لوئی ویتون پس از مدت ها مذاکره موفق شد تا رضایت مدیران برند تیفانی برای پیوستن به این گروه را جلب کند. این قرارداد خرید ۱۶.۲ میلیارد دلاری، بزرگ‌ترین خرید لوئی ویتون در سال جاری محسوب می‌شود و سلطه آن را بر بازارهای آمریکا و جواهرات بیش از پیش تقویت می‌کند.

تیفانی که در سال ۱۸۳۷ در نیویورک تاسیس شد، یکی از شناخته شده‌ترین تولیدکنندگان جواهرات لوکس آمریکا و جهان است و قرار است هر سهم آن به مبلغ ۱۳۵ دلار توسط لوئی ویتون خریداری شود. برنارد آرنو، مدیرعامل لوئی ویتون و سومین فرد ثروتمند جهان پس از نهایی شدن این قرارداد گفت: تیفانی یک برند منحصر به فرد آمریکایی است که احتمالا کمی چاشنی فرانسوی به آن افزوده خواهد شد.

برخلاف برند فرانسوی، برند آمریکایی به دلیل تداوم جنگ تجاری با چین و اعمال تعرفه بر محصولاتش از طرف چین که یکی از بزرگ ترین مصرف‌کنندگان کالای لوکس جهان است، با کاهش سودآوری فعالیت‌هایش مواجه شده است.

لوئی ویتون که پیش از این برندهایی مطرح دیگری نظیر: دیور، بولگاری و موئه را خریداری کرده بود اکنون باارزش‌ترین برند لوکس جهان است و هر سهم آن در بورس پاریس از ۴۰۴ یورو عبور کرده است.  تنها در سال گذشته این برند ۴۶.۸ میلیارد یورو فروش داشت که ۷ میلیارد یورو آن سود خالص بود.

ژان ژاک گیونی، مدیر مالی لوئی ویتون گفت: پس از پیوستن به ما، استراتژی تیفانی متحول خواهد شد و محصولاتی با قیمت پایین‌تر نظیر گوشواره های نقره وارد شبکه محصولاتی آن خواهد شد چرا که نیاز است تا مشتریان بیشتری جذب شوند.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید