یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیعراق بزرگترین قربانی حملات تروریستی در دنیا

عراق بزرگترین قربانی حملات تروریستی در دنیا

مونا مشهدی رجبی:حملات تروریستی در سالهای اخیر یکی از اصلی‌ترین نگرانی و معضل امنیتی مردم دنیا بوده است . این حملات تروریستی زمینه را برای افزایش نا امنی و بحران‌های سلامت روانی فراهم کرده است و آسیبهای زیادی به اقتصاد و اجتماع کشورهای قربانی وارد کرده است. با وجود اینکه گستردگی این حملات در تمامی دنیا است ولی مطالعات نشان می‌دهد شدت آنها در خاورمیانه و شمال افریقا بیش از دیگر مناطق دنیا است.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از شاخص تروریسم جهانی سال ۲۰۱۷، در سال  گذشته ۲۵ هزار و ۶۷۳ نفر در اثر حملات تروریستی جان خود را از دست داده‌اند  که نسبت به شمار جان‌باختگان در اثر حملات تروریستی در سال ۲۰۱۵ میلادی با کاهش ۱۳ درصدی همراه بود. دلیل این کاهش را می‌توان تلاش جامعه جهانی برای مقابله با حملات تروریستی دانست. مساله‌ای که این روزها در تمامی دنیا مشکل‌آفرین شده است، نه تنها دولت‌ها بلکه جامعه جهانی را به تلاش برای کنترل آن واداشته است.

سه چهارم از کل جان‌باختگان به دلیل حملات تروریستی در کشورهای افغانستان، عراق، سوریه ، نیجریه و پاکستان ساکن بودند. در تمامی این کشورها به استثنای عراق، شمار جان‌باختگان در اثر حملات تروریستی نسبت به سال ۲۰۱۵  میلادی کاهش یافته است.

درسال ۲۰۱۶ میلادی، بیشترین کاهش شمار جان باختگان در کشور نیجریه اتفاق افتاد. در این سال شمار افرادی که در جریان حملات تروریستی در نیجریه از دنیا رفتند ۳۱۰۰ نفر کمتر از سال ۲۰۱۵ بود . در این رده بندی عراق جایگاه اول را دارد و در سال ۲۰۱۷ میلادی به تنهایی ۹۷۶۵  نفر جان خود را از دست دادند و افغانستان با تجربه از دست رفتن ۴۵۷۴ نفر در اثر حوادث تروریستی جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. ترکیه در این رده بندی جایگاه هفتم را دارد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید