سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیسه نکته طلایی برای روزهای منفی بورس

سه نکته طلایی برای روزهای منفی بورس

به گزارش رتبه آنلاین و به نقل از گسترش نیوز: ترس و یاس تنها کلماتی هستند که می‌توانند روند معاملات امروز بورس تهران را توصیف کنند. هرچند در شروع معاملات با حمایت‌های حقوقی فضای متعادل‌تری را شاهد بودیم، اما به تدریج فشار فروش‌ها غلبه کرد و قریب به اتفاق نمادها را به محدوده منفی و صف فروش کشاند.

خروج از سنگر ۱.۲ میلیون واحدی

در چنین فضایی شاخص بورس که در ریزش قبلی توانسته بود کانال ۱.۲ میلیون واحدی را حفظ کند و از آن نقطه (اواخر آبان) روند خود را تغییر داد، اکنون به این محدوده نیز بی‌توجه مانده و این مرز روانی نیز شکسته شد. این محدوده از آن جهت اهمیت دارد که در فضای این روزهای بازار سهام نگاه کوتاه‌مدت بیشتر مورد توجه است و معاملات کوتاه‌مدت عمدتا بر مبنای الگوها و روندهای تکنیکال صورت می‌گیرد. بنابراین شکست این مرز روانی می‌تواند فشار فروش از سوی این دست از معامله‌گران را تداوم بخشد. همانطور که در هفته‌های اخیر نیز اشاره شد که به محدوده‌های حد ضرر در بسیاری از سهام بزرگ نزدیک بودیم و همین فرمان عرضه را از سوی چارتیست‌ها فعال کرد.

ناتوانی حقوقی‌ها در روز بدون خریدار

نکته قابل توجه آنکه بسیاری از حقوقی‌ها در محدوده‌های فعلی خریدار هستند و تقریبا همه گروه‌ها شاهد خالص خرید مثبت حقوقی‌ها هستند. هرچند این موضوع می‌تواند نشانه مثبتی باشد و بیان می‌کند سرمایه‌گذاران بزرگ قیمت‌های فعلی را جذاب می‌دانند، اما فشار فروش تا کنون بیش از آن بوده است که خریدهای حقوقی تاب مقاومت داشته باشند. میان معامله‌گران نیز بعضا شنیده می‌شود که در نبود خریدار، قیمت‌ها نمی‌تواند رشد کند. این در حالی است که تجربه تاریخی بازارها نشان می‌دهد جایی که بتواند در قیاس با رقبای سرمایه‌گذاری سود بیشتری را عاید کند، در نهایت پول‌ها را به خود جذب خواهد کرد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید