سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیسه دلیل ریزش رمزارزها

سه دلیل ریزش رمزارزها

سه دلیل ریزش رمزارزها

دیروز صبح بود که بازار کریپتوکارنسی ریزش سنگینی داشت اما امروز این بازار دوباره به روند صعودی خود بازگشت. اما سئوال اصلی اینجاست که دلیل ریزش این بازار چه بود و آیا ادامه‌دار خواهد شد؟

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت نیوز، رمزارزهایی چون بیت‌کوین و اتریوم سقف تاریخی خود را جابه‌جا کرده بودند اما در جریان معاملات دیروز روندی نزولی پیدا کردند و بیت‌کوین تا ۵۳ هزار دلار ریزش کرد. حالا سئوال اینجاست که روند صعودی این ارزها سرآمده است؟

حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی در رابطه با دلیل ریزش رمزارزها گفت: سه سناریو برای ریزش رمزارزها مطرح است. نخستین سناریو در رابطه با قطعی برق در شهر شین‌چانگ چین است چون این شهر یکی از استخراج‌کنندگان بزرگ بیت‌کوین است و قطعی برق در این شهر باعث می‌شود تراکنش بیت‌کوین کاهش پیدا کند. دومین عامل فشارهای دولت هند و ترکیه در استفاده از رمزارزهاست و سومین عامل هم شایعه‌ای مبنی بر فشار نهادهای مالی امریکا بر شرکت‌های استفاده‌کننده از بیت‌کوین است.

    این کارشناس در ادامه گفت: هیچ کدام از این عوامل به تنهایی نمی‌توانند باعث روند نزولی بازار کریپتو شوند اما هم‌زمانی این اقدامات باعث شد تا هیجان در بازار بیشتر شود. همچنین بخشی از این ریزش به دلیل لیکوییدها در بازار بود.

    این کارشناس در رابطه با دلیل اصلی ریزش بازار گفت: به نظر من دلیل اصلی این ریزش رشد شارپی و زیاد رمزارزها بود و هر بازاری بعد از یک رشد سریع نیاز به اصلاح دارد و این ریزش هم همان اصلاحی بود که کریپتوکارنسی‌ها به بازار بدهکار بودند.

    این کارشناس در رابطه با ادامه روند بازار کریپتو ادامه داد: با وجود این به نظر می‌رسد فعلا روند بازار رمزارزها صعودی باشد.

     

    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید