جمعه 21 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیسهم ۷.۶۱ هزار میلیارد دلاری صنعت توریسم در اقتصاد دنیا

سهم ۷.۶۱ هزار میلیارد دلاری صنعت توریسم در اقتصاد دنیا

اهمیت صنعت توریسم در اقتصاد دنیا هر روز بیشتر می‌شود زیرا این صنعت ضمن تاثیر مستقیم روی اقتصاد دنیا اثرات غیر مستقیمی هم  ایجاد می‌کند. به عنوان مثال توسعه صنعت هتل داری، توسعه صنعت رستوران داری و زیر ساختهای مناسب برای جذب توریستها از جمله تاثیرات اقتصادی این صنعت است که باعث شده است تا توجه جهانیان به آن جلب شود.

به گزارش رتبه آنلاین  به نقل از مرکز مطالعات صنعت توریسم امریکا، اثران اقتصادی صنعت توریسم روی اقتصاد کشورها به دو دسته اثرات مستقیم و اثرات غیر مستقیم تقسیم می‌شود . طبق مطالعات انجام شده، اثرات غیرمستقیم این صنعت روی اقتصاد کشورها بیش از اثر مستقیم آن است و این ارزش دلاری آن سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶  افزایش یافته است اگرچه سهم اثر مستقیم اقتصادی صنعت توریسم به کل  تاثیر این صنعت در طول بازه ده ساله مورد مطالعه کم و بیش یکسان بوده است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی  صنعت تاثیر اقتصادی صنعت توریسم روی  اقتصاد دنیا برابر با ۷.۶۱ هزار میلیارد دلار امریکا بود  و اثر مستقیم این صنعت در اقتصاد دنیا بالغ بر ۲.۳۱ هزار میلیارد دلار اعلام شده است.این در حالیست که در سال ۲۰۰۶ میلادی، اثر مستقیم صنعت توریسم روی اقتصاد دنیا برابر با ۱.۹۱ هزار میلیارد دلار امریکا و اثر  کلی این صنعت روی اقتصاد برابر با ۶.۰۳ هزار میلیارد دلار بود.

طبق این آمار بالاترین اثر مستقیم این صنعت در سال ۲۰۱۴ میلادی ثبت شده است . در این سال اثر مستقیم  صنعت توریسم روی اقتصاد دنیا بالغ بر ۲.۳۶ هزار میلیارد دلار محاسبه شده است در حالیک‌ه اثر کلی این صنعت روی اقتصاد برابر با ۷.۵۸ هزار میلیارد دلار بود. در این سال اثر مستقیم صنعت توریسم ۳۱.۱ درصد از کل اثر اقتصادی این صنعت را به خود اختصاص داده بود در حالیکه در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۶ میلادی  اثر مستقیم این صنعت به ترتیب برابر با۳۱.۶ درصد و ۳۰.۶ درصد  کل تاثیر اقتصادی آن بوده است .

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید