سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیسایه سنگین "ترس" روی تابلوی بورس

سایه سنگین “ترس” روی تابلوی بورس

کماکان ترس در بازار سرمایه وجود دارد

مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان گفت: کماکان ترس در بازار به دلیل اظهارنظر‌های مشوقانه که از سوی برخی مسئولان صورت می‌گیرد، وجود دارد.

به گزارش رتبه آنلاین، ناصر کشاورز در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: طی دو تا سه ماه گذشته بازار بیشتر معطوف بر تجدید ارزیابی‌ها و افزایش سرمایه بود، اما از این پس به سمت شرکت‌هایی که دارای درآمد‌های پایدار و توسعه‌ای هستند حرکت می‌کند.

وی گفت:کماکان ترس در بازار به دلیل اظهارنظر‌های مشوقانه که از سوی برخی مسئولان صورت می‌گیرد، وجود دارد.

مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان افزود: اگر یک بازار یا کالا و خدماتی خوب باشد خودرخود جذابیت ایجاد می‌کند و نیازی به تبلیغات بیش از اندازه ندارد، تبلیغات زیاد موجب ایجاد شبهه می‌شود.

وی تاکید کرد: به جای تعریف و توصیه، مسئولان باید حمایت‌ها را در اجرا و عمل نشان دهند تا نقدینگی به بورس هدایت شود که این موضوع به نفع همه است.

کشاورز تصریح کرد: تورمی که در بورس ایجاد می‌شود هیچ تاثیری بر روی سایر اقلام نمی‌گذارد، اما اگر نقدینگی به سمت سایر بازار‌ها وارد شود با توجه به حجم مبالغی که در اختیار مردم قرار دارد در ابتدا روی نرخ ارز تاثیر خواهد گذاشت و با افزایش قیمت ارز، قیمت سایر اقلام نیز گران خواهد شد و سبد معیشتی مردم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان بیان کرد: اگر مسئولان ادوار گذشته را بررسی کنند به خوبی نشان خواهد داد، نمودار بازدهی بازار سرمایه بیشتر از سایر بازار‌ها بوده است و اثرات منفی کمتری داشته است.

وی با بیان اینکه می‌طلبد مسئولان در نوع مدیرت منابع سرمایه‌ای که در حال حاضر در بازار وجود دارد در عملکرد خود دقت بیشتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: زمانی که حقوقی‌ها اقدام به فروش می‌کنند نشان می‌دهد توصیه‌هایی که صورت می‌گیرد در عمل متفاوت است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید