چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزرکود در بازار وام مسکن

رکود در بازار وام مسکن

 

ردپای رکود در رفتار مشتریان بانک مسکن

مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن (Call Center) با کاهش معنادار تعداد تماس‌های صورت گرفته با این مرکز در آخرین ماه تابستان روبرو شد.

رشد چشمگیر قیمت مسکن در ماه‌های اخیر سبب شده بسیاری از متقاضیان خرید مسکن پس از هفته‌های پیاپی جست‌ و جو برای یافتن آپارتمان متناسب با بودجه، شرایط و سلیقه خود، ناکام مانده و از خرید منصرف شوند.
این ناهمخوانی میان بودجه متقاضیان مسکن و قیمت‌های پیشنهادی فروشندگان در بازار سبب شده عملا متقاضیان مصرفی مسکن که اغلب از تسهیلات بانک مسکن برای خانه‌دار شدن استفاده می‌کنند به حاشیه بازار رانده شده و دلالان و سوداگران به خریداران و فروشندگان اصلی بازار کنونی تبدیل شوند.
بازار مسکن حاکی است فروش آپارتمان به کسانی که قصد استفاده از تسهیلات بانک مسکن را دارند، با اما و اگر از سوی فروشنده‌ها روبرو می‌شود و به همین خاطر میل به استفاده از تسهیلات بانکی برای خانه‌دار شدن در هفته‌های اخیر کاهشی بوده است. رد پای این کاهش را می‌توان در تنزل یک درصدی آمار تماس‌های مخاطبان بانک مسکن با مرکز ارتباط با مشتریان جست‌ و جو کرد. طی شهریور ماه 97 حدود 13 هزار و 200 تماس تلفنی با این مرکز برقرار شد .

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید