یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیرده بندی از عجیب‌ترین روستاهای ایران

رده بندی از عجیب‌ترین روستاهای ایران

اگر عاشق دیدن مکان های جالب و عجیب هستید؛ ما شما را با عجیب ترین روستاهای ایران آشنا کنیم.

«ماخونیک»؛ سرزمین لی ‌لی پوت‌ها

عجیب ترین روستاهای ایران

روستای ماخونیک، در شهرستان سربیشه در استان خراسان جنوبی قرار دارد. این روستا، دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که باعث شده به عنوان یکی از عجیب ترین روستاهای ایران به شمار برود. حتما برایتان سوال پیش آمده که چرا به این روستا، سرزمین لی لی پوت ها می گویند؛ دلیل آن، قد کوتاه اهالی این روستا می باشد. یکی از ویژگی های این روستا، که آنرا خاص کرده، این است که در زمان های گذشته، مردم ماخونیک، چای نمی نوشیدند، سیگار نمی‌کشیدند و اصلا گوشت هم نمی‌خوردند. هم چنین آنها، تلویزیون را یک شیطان می پنداشتند. هم چنین خانه‌های این روستا، در دامنه تپه ‌ها و به صورت فشرده و در گودی زمین ساخته شده ‌است که بسیار عجیب می باشد.

« ایستا »، روستایی با مردمان اهل توقف!

یکی دیگر از روستاهای عجیب ایران، ایستا نام دارد که در اطراف طالقان، در استان البرز واقع شده است. در روستای ایستا، هیچ اثری از تکنولوژی نیست.  هم چنین در این روستا، نه خبری از فعالیت های مدرن می باشد نه خدمات دولتی. حتی مراسم عروسی و عزا و جشن تولد هم برگزار نمی شود. مردم این شهر حتی شناسنامه هم ندارند. عجیب ترین ویژگی این روستا این است که زنان، اجازه ورود به این روستا را ندارند.

« درکش »، داروخانه‌ سرسبز و طبیعی

عجیب ترین روستاهای ایران

روستای درکش در جنوب غربی شهر آشخانه در استان خراسان شمالی قرار دارد. این روستا، به دلیل زیبایی هایی که دارد، جزء عجیب ترین روستاهای ایران به شمار می رود. هم چنین، در میان این روستا، رودخانه درکش نیز عبور می‌کند که باعث خلق مناظر چشم نوازی شده است. این روستا، دارای تنها جنگل  بلوط منطقه شرق کشور می باشد. در این روستای سر سبز، تا کنون بیش از ۳۸۰ گونه گیاه دارویی یافت شده است و به همین دلیل، لقب داروخانه سر سبز و طبیعی را گرفته است.

«زرگر»، روستایی با مردمان اروپایی!

روستای زرگر، در نزدیکی شهر قزوین قرار گرفته است. اهالی این روستا، به زبان رومانویی صحبت می کنند که یک زبان اروپایی می باشد. البته خود اهالی روستا به زبان خود، زرگری می گویند. هنوز برای بسیاری از افراد، سوال پیش آمده، این گروه از کجا وارد ایران شدند. عده ایی، اصالت این گروه را ایرانی می دانند. برخی دیگر هم عقیده دارند این گروه، همان اسیران، جنگ روم و ایران می باشند که بعد از عفو، در نزدیکی قزوین ساکن شدند. این روستا به دلیل مردمان اروپایی، جز  یکی از جالب ‌ترین و عجیب ترین روستاها به شمار می رود.

«چهاربرج»، روستای نابینایان

روستای چهاربرج در غرب شهر اسفراین در استان خراسان شمالی قرار دارد. ویژگی که باعث شده این روستا، جز عجیب ترین روستاهای ایران معرفی شود، این است که از میان جمعیت  ۱۰۰۰ نفره،  بیش از ۹۰ نفر آن‌ها نابینا هستند. حتی در این روستا، حیواناتی همچون گاو و گوسفند و گربه هم نابینا متولد می‌شوند. طبق تحقیقات انجام شده کارشناسان متوجه شدند که، دلیل این اتفاق، تغییرات ژنتیکی و ازدواج‌ های فامیلی در میان اهالی روستا می باشد. البته متخصصات توانستند در سال 1391 به بعد، اختلال نابینایی در بین نوزادان را کاهش دهند.

«سیرچ»، سرسبزی در دل کویر

عجیب ترین روستاهای ایران

این روستا با اینکه در منطقه، کویری واقع شده ولی دارای مناطق زیبا و سرسبز  زیادی می باشد. این روستا دارای آب و هوای فوق العاده ای می باشد و حتی نزدیک آن، پیست اسکی هم ساخته ‌اند. جاذبه های این روستا شامل رودخانه‌ای زیبا، کوهی مرتفع، چشمه‌های آبگرم و یک درخت سرو تاریخی می باشد.

«شهرآباد»، روستای دوقلوها

روستای شهرآباد، در بخش بهمن در شهر ابرکوه واقع شده است. این روستا، به دلیل اینکه از میان جمعیت  240 نفره، تقریبا  40 نفر آنها دوقلو هستند، لقب روستای دوقلو را گرفته است. جالب است که بدانید، اکثر این دوقلوها، هم همسان هستند.

«میمند»، روستایی صخره ای با شهرت جهانی

روستای میمند در شهرستان شهربابک در استان کرمان واقع شده است. این روستای صخره‌ای، که با دست بشر ساخته شده، در لیست عجیب ترین روستاهای ایران قرار گرفته است. در زمان‌های گذشته، انسان ها کوه را مقدس می‌دانستند و به همین دلیل، این روستا برای آنها بسیار اهمیت داشته است. هم چنین این روستا، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

« آب اسک »، روستایی با سنت‌های منحصر به فرد

عجیب ترین روستاهای ایران

روستای آب اسک، در شهرستان آمل در استان مازندران واقع شده است. این روستا، به دلیل آیین‌ها و سنت‌های جالب اهالی آن، جزء عجیب ترین روستاهای ایران به شمار می رود. یکی از این آیین ها، زن شاهی می باشد و به این صورت است که در یکی از روز های سال، یکی از زنان روستا، به عنوان شاه انتخاب می‌شود و دختران روستا، به عنوان نگهبان، به قسمت های مختلف روستا می روند و از وضعیت روستا برای او خبر می آورند. در چنین روزی، هیچ مردی در روستا نیست و زنان روستایی به رقص و پایکوبی مشغول می شوند. آیین عجیب دیگر این روستا، برف چال نام دارد که مردان روستا، آخرین برف زمستان را در کوه‌ها چال می‌کنند تا در تابستان دام‌هایشان از آن بخورند.

«ابیانه»

روستای رابیانه، در شهرستان نطنز در در دامنه کوه کرکس استان اصفهان قرار دارد. خانه هایی این روستا منظره بسیار زیبایی را خلق کرده اند و به صورت پلکانی هستند. در واقع پشت بام  یک خانه‌ همچون حیاط برای خانه بالایی است.

هجیج، زیبا و دیدنی در قلب کوه

این روستا در شمال شهرستان پاوه در استان کرمانشاه واقع شده است. هم چنین این روستا، در دل کوهی به نام هجیج  قرار دارد و باعث شد در لیست عجیب ترین روستاهای ایران قرار بگیرد. خانه های پلکانی این روستا، کاملا از سنگ ساخته شدند. جاذبه های این روستا، چراگاه « گاول » و آبشار «بل»  می باشد.

« سرآقاسید»، ماسوله زاگرس

عجیب ترین روستاهای ایران

روستای سرآقاسید در شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این روستا، با خانه های پلکانی، جز عجیب ترین روستاهای ایران به شمار می رود. مردان و زنان این روستا، هنوز لباس های محلی می پوشند و سنت خود را حفظ کرده اند. شاید جالب باشد که بدانید، معمولا با بارش اولین برف در زمستان، راه ارتباطی این روستا با بیرون قطع می شود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید