سه‌شنبه 29 اسفند 1402
خانهصنعتصنایع غذاییرتبه مناسب لبنیات ایران دربازار عراق و افغانستان

رتبه مناسب لبنیات ایران دربازار عراق و افغانستان

80درصد بازارهای کشورهای همسایه از طریق صادرات ایران تامین می‌شود.

به گزارش رتبه‌آنلاین، صادرات محصولات لبنیاتی در سال گذشته با رشد قابل توجهی روبه‌رو شد و حدود 850 هزارتن مازاد تولید لبنیات روی ریل صادرات قرار گرفت.

طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی گمرک، طی 6 ماهه ابتدایی سال میزان صادرات محصولات لبنی به حدود 600 هزار تن رسیده که در این مدت ماهانه افزون بر 100 هزار تن انواع لبنیات در کشور انجام شده است.

بر پایه این گزارش، رشد صادرات لبنیات همگام با شاخص‌های از پیش تعیین شده، توانسته متولیان این بخش را خوشبین به آینده این صنعت کند زیرا تغییرات مثبت 70درصدی آمارهای لبنیات در مدت ذکر شده نسبت به سال گذشته، بارقه‌های امید را در دل این صنعت روشن کرده است.

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، در گذشته 90 درصد بازارهای هدف صادراتی محصولات لبنی ایران مربوط به دو کشورهای عراق و افغانستان بود که خوشبختانه این شرایط امروز دچار تغییر و تحول جدی شده و در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی حدود 70 تا 80 درصد بازارهای کشورهای همسایه اعم از عراق، افغانستان، کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه و … را زیر چتر پوشش خود دارند.

در پایان باید اشاره شود که جدا از کشورهای ذکر شده، اروپایی‌ها نیز از طرفداران محصولات با کیفیت و خوش طعم لبنیات ایران شده‌اند و سالانه انواع لبنیات به بازارهای این کشورها سرازیر می شود.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید