سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهتجارتاصناف و اتاق‌هاخصولتی‌ها تمکینی به قانون ندارند

خصولتی‌ها تمکینی به قانون ندارند

رئیس کارگروه رقابت، کمیسیون خصوصی‌سازی اتاق ایران گفت: وزارت اقتصاد و سازمان بورس باید درخصوص انتشار صورت‌های مالی جدیدیت بیشتری را به خرج دهند و نباید انتشار این صورت‌های مالی و حتی نام شرکت‌ها را در زمین بخش‌خصوصی و اتاق بازرگانی ایران بی‌اندازند.

به گزارش رتبه‌آنلاین ، فرشید شکرخدایی، رئیس کارگروه رقابت، کمیسیون خصوصی‌سازی، رقابت و سلامت اداری اتاق ایران رقابت با انتقاد از اینکه قوانین اقتصادی با تفاسیر مختلف اجرایی می‌شوند، تاکید کرد: در ماده 24 قانون اصل44، که تابستان سال‌گذشته با اصلاحیه‌ای مبنی بر انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های خصولتی روبه‌رو شد اما اجرای شدن این قانون به بایگانی رفت.

وی ادامه داد: طبق این اصلاحیه قانونی، بسیاری از سازمان‌های خصولتی یا شبه‌دولتی نظیر صندوق‌های بازنشستگی و تمامی شرکت‌های زیرمجموعه دولتی، صورت‌های مالی خود را در کودال منتشر کنند که با گذشت بیش از یک سال از این دستور، شاهد هیچ نقطه عملیاتی در این باب نیستیم.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد و سازمان بورس نباید از زیر مسئولیت‌های قانونی خود شانه خالی کنند نیز تاکید کرد: این وزارتخانه و سازمان زیرمجموعه خود، باید درخصوص انتشار صورت‌های مالی جدیدیت بیشتری را به خرج دهند و نباید انتشار این صورت‌های مالی و حتی نام شرکت‌ها را در زمین بخش‌خصوصی و اتاق بازرگانی ایران بی‌اندازند چراکه طبق این قانون وزارت اقتصاد حتی می‌تواند به واسطه عدم تمکین این شرکت‌ها به این اصلاحیه قانونی، از فعالیت‌های آنها جلوگیری شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مجموع 19 هزار شرکت شناسایی شده، تنها 150 شرکت صورت‌های مالی خود را در کودال منتشر کردند و باید به این حجم بی‌قانونی رسیدگی شود زیرا چرخه حجم مالی این شرکت‌ها بخش خاموشی از اقتصاد ایران بوده که باید به آن رسیدگی شود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید