یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیثروتمندترین های جهان در سال ۲۰۱۸

ثروتمندترین های جهان در سال ۲۰۱۸

فهرست ثروتمندان دنیا هر روز تغییر می‌کند . نوسانات ارزش سهام شرکتها  و دریافتهای این افراد به دلیل فعالیتهای اقتصادی مختلف و سرمایه گذاری های متفاوت  باعث می شود تا رده بندی افراد ثروتمند هم مشمول تغییر شود.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از وب‌سایت فوربس و بر مبنای گزارشی که در ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شده است،جف بزوس مدیرعامل شرکت آمازون ثروتمند ترین فرد دنیا است. این مرد ۵۴ ساله بالغ بر ۱۱۲ میلیارد دلار ثروت دارد و توانسته از بیل گیتس پیشی بگیرد. افزایش ارزش سهام شرکت آمازون و شمار دیگری از شرکتهای فعال در حوزه تکنولوژی که بزوس در آنها سهم داشته است عامل اصلی افزایش ثروت او شد. فوربس نوشت:جف بزوس با همین ثروت موجود می‌تواند در هر ثانیه یک دلار برای خود صرف کند و این سیاست را ۳۶۰۰ سال ادامه دهد. این برآورد در صورتی محقق می‌شود که بزوس در این سالها ثروت بیشتری نیاندوزد و ارزش دلار در بازار جهانی تغییر معناداری نکند.

طبق این گزارش تازه بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت ۹۰ میلیارد دلار، وارن بافت سرمایه گذار معروف و مدیر شرکت برکشایر ۸۴ میلیارد دلار و برنارد آرنالت مدیرعامل شرکت LVMH  بالغ بر ۷۲ میلیارد دلار ثروت دارند و به ترتیب جایگاه دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

مارک زاکربرگ بنیانگذار و مدیر عامل شرکت فیس‌بوک در سال جاری جایگاه پنجم در فهرست ثروتمندان دنیا را به خود اختصاص داد. ارزش ثروت او در ابتدای سال جاری برابر با ۷۱ میلیارد دلاراعلام شده است.

مدیر و بنیانگذار شرکت زارا در این رده بندی جایگاه ششم و بنیانگذار شرکت تله کامیونیکیشن جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده است . مدیران این شرکتها در فهرست سال قبل در میان ثروتمندان دنیا قرار نداشتند یا در رده‌های پایین تر بودند.

 

ثروتمندترین افراد دنیا در سال ۲۰۱۸
رتبهنامنام شرکتمیزان ثروت
۱جف بزوسآمازون۱۱۲
۲بیل گیتسمایکروسافت۹۰
۳وارن بافتبرکشایر۸۴
۴برناردآرنالتLVMH۷۲
۵مارک زاکربرگفیس بوک۷۱
۶آرمانسیو اورتگازارا۷۰
۷کارلوس اسلیم هلیوtelecomunication۶۷
۸چارلز کوچصنایع کوچ

(koch industries)

۶۰
۹دیوید کوچصنایع  کوچ

(koch industries)

۶۰
۱۰لاری الیسونسافتویر۵۹
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید