پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خانهخبرتیم امنیتی ترامپ شبکه ۵ جی تحت کنترل دولت می‌سازد

تیم امنیتی ترامپ شبکه ۵ جی تحت کنترل دولت می‌سازد

برای مقابله با جاسوسی‌ چینی‌ها روی گوشی مقامات آمریکایی، تیم امنیتی ترامپ تصمیم گرفته است شبکه نسل پنجم موبایل / 5G بسازد.
به گزارش رتبه آنلاین، شبکه فوق سریع برای مقابلهبا تهدیدات روزافزون چینی‌ها در بخش سایبری و اقتصادی ساخته می‌شود. دولت ترامپ خط مشی سخت‌تری در قبال پکن در مقایسه با دولت اوباما پیش گرفتهاست و سعی می‌کند در برابر تلاش چین برای به دست آوردن صنایع استراتژیک آمریکامقابله کند.

محدود کردن هوآوی در آمریکا و برهم زدن معامله AT&T با هوآوی و ممانعت از نفوذ ZTE در صنایع آمریکایی بخشی ازاستراتژی آمریکا در برابر چین تلقی شده است و در تازه‌ترین تصمیم دستیار ترامپاعلام کرده است که با ساخت شبکه فوق سریع 5G، دیگر چینی‌هاقادر به گوش دادن مکالمات آمریکایی‌ نخواهند بود.

کمپانی‌های آمریکایی قرار است ظرف مدت 7 سال وبا سرمایه‌گذاری 275 میلیارد دلاری، دست به توسعه 5G در این کشوربزنند.

آینده دنیای موبایل روی بستر 5Gتعریف خواهد شد و بسیاری از فناوری‌ها مانند خودروهای خودران، جراحی از راه دور،ابزار مرتبط با اینترنت اشیاء و … همگی از این بستر بهره خواهند برد و بنابراینحکومت آمریکا ضمن اینکه قصد دارد این شبکه و اتصالات آن را دور از فناوری چینیتوسعه دهد؛ می‌خواهد تحت کنترل و مدیریت خود در بیاورد.

ملی کردن فناوری به بازار نیامده 5Gتفکر تیم امنیتی ترامپ است تا بتوانند با خطرات روزافزون جاسوسی و هک احتمالی شبکهمقابله کنند.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید