یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیبورس سبزپوش می‌شود؟ (۱۰ خرداد ۹۹)

بورس سبزپوش می‌شود؟ (۱۰ خرداد ۹۹)

در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام امروز (شنبه ۱۰ خرداد ماه) صف‌های خرید سنگینی در برخی نمادهای پرطرفدار تشکیل شده که نوید شروعی سبز را برای بورس می‌دهد.

به گزارش رتبه آنلاین، در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام امروز (شنبه) تشکیل صف‎‌های خرید سنگین در نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز خبر از شروع سبز بورس در آغاز هفته می‌دهد.

در فرآیند سفارش‌گذاری بورس امروز، سه نماد خودرو، وتجارت و شپنا به ترتیب با ۹۷۶، ۲۲۹ و ۱۷۴ میلیون متقاضی بیشترین حجم صف خرید را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که نماد خگستر بیشترین فشار عرضه را در میان نمادهای بورسی به خود اختصاص داده است.

عملکرد خوب بازار سهام در روز چهارشنبه و رشد ۱۲ هزارواحدی شاخص کل به مدد نمادهای بزرگی چون فولاد، فارس و فملی موجب شده تا نگرانی‌ها در خصوص ادامه‌دار بودن روند نزولی بازار سهام کاسته شود و فعالان بورس نسبت به آغاز روند صعودی جدید شاخص کل خوش‌بین باشند.

بر اساس نظرسنجی از تحلیلگران بازار سهام، هیچ کس انتظار ندارد این هفته بازار سهام روندی نزولی داشته باشد و بیش از ۴۲ درصد پیش‌بینی رشد شاخص کل به کمک صنایع سرمایه‌گذاری و پالایشی را کرده‌اند.

بازار سهام در حالی از دقایقی دیگر معاملات خود را آغاز می‌کند که از امروز فروش ۳۰ درصدی سهام عدالت آغاز خواهد شد و سهامدارانی که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به بانک یا از طریق سامانه کارگزاری سهام خود را به فروش برسانند.

منبع: تجارت نیوز

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید