جمعه 14 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریایران در قعر جدول سلامت و درمان جهان

ایران در قعر جدول سلامت و درمان جهان

درمان و سلامت در هر کشوری تضمین کننده بقای  انسانها و ارتقای کیفیت بالای  زندگی آنها است. ضمن اینکه مساله هزینه‌های بهداشت و درمان در کشورهای مختلف در سال‌های اخیر مطرح بوده است، موضوع کیفیت خدمات‌رسانی درمانی شامل دسترسی به تیم‌های پزشکی توانمند و آخرین تکنولوژی‌ها و داروهای تولید شده در دنیا هم در کیفیت درمانی در هر کشوری اهمیت زیادی دارد.

به گزارش  رتبه‌آنلاین به نقل از سازمان بهداشت جهانی در میان۶۲  کشور مورد مطالعه ایران از نظر شاخص سلامت و درمان ،جایگاه ۵۹ را دارد . این شاخص که بر مبنای عملکرد  تیم درمان گر و دسترسی به تکنولوژی‌های مدرن و داروهای جدید بدون لحاظ هزینه‌های درمانی  طی ۳۶ ماه منتهی به جولای سال ۲۰۱۷ تهیه شده است نشان می‌دهد که شاخص  درمان و سلامت در ایران برابر با ۵۱.۷۸ است. این شاخص که بین ۰ تا ۱۰۰  محاسبه شده است  برای کشور ونزویلا برابربا ۴۰.۱۱ است و این کشوردر انتهای فهرست قرار دارد . کشورهای مجارستان و ایران و اوکراین و مصر ، ونزویلا درانتهای فهرست کشورهای دنیا از نظر شاخص سلامت  ودرمان قرار گرفته اند.

شاخص درمان و سلامت برای روسیه برای روسیه ۵۶.۱۳، برای عربستان ۶۰.۲۹، برای چین۶۱.۵۶، برای امارات ۶۳.۲۰ و برای مالزی برابر با ۶۵.۲۰ است.

بالاترین شاخص درمان وسلامت برای کشورهای تایوان و کره جنوبی و هلند و ژاپن و تایلند است. این شاخص برای تایوان که در ابتدای فهرست است برابر با ۸۲.۷۵ است.آلمان یازدهمین کشور این فهرست است و شاخص سلامت و درمان در این  کشور برابر با ۷۵.۹۹ گزارش شده است.این شاخص برای استرالیا ۷۵.۴۲ و برای سوییس ۷۱.۷۴ است.

امریکا در رده بیست و هفتم این جدول قرار دارد و از نظر شاخص سلامت و درمان وضعیتی مشابه کشورهای کانادا، پرتقال، سنگاپور و فیلیپین دارد.

بهترین وبدترین کشورها از نظر شاخص سلامت و درمان
رتبهنام کشورشاخص
۱تایوان۸۲.۷۵
۲کره جنوبی۸۲.۴۶
۳هلند۸۲.۲۲
۴ژاپن۸۱.۳۳
۵تایلند۸۰.۵۷
۶بلژیک۷۹.۸۵
۵۸مجارستان۵۲.۲۹
۵۹ایران۵۱.۷۸
۶۰اوکراین۴۹.۳۴
۶۱مصر۴۲.۹۵
۶۲ونزویلا۴۰.۱۹

 

شاخص سلامت و درمان در کشورهای منتخب
رتبهنام کشورشاخص
۱۱آلمان۷۵.۹۹
۱۷بریتانیا۷۴.۲۶
۲۲ترکیه۷۰.۸۱
۲۵کانادا۶۹.۷۷
۲۷امریکا۶۸.۵۳
۳۵مالزی۶۵.۶۶
۴۰امارات۶۳.۲۶
۴۸عربستان۶۰.۲۹
۴۹پاکستان۵۶.۸۵
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید