سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیاولین دادگاه معاون سابق وزیر اقتصاد ماه آینده برگزار می‌شود

اولین دادگاه معاون سابق وزیر اقتصاد ماه آینده برگزار می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده معاون سابق وزیر اقتصاد و رئیس سابق سازمان خصوصی سازی ماه آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش رتبه آنلاین از پایگاه خبری بورس پرس ، محسن اسماعیلی در نشست خبری امروز با رسانه ها گفت: اولین دادگاه رسیدگی به پرونده میرعلی اشرف پوری حسینی ، ماه آینده به صورت علنی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این پرونده کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال شده بود اما به دلیل نواقصی به دادسرا ارسال شد .  بنابراین با رفع نواقص به دادگاه ارسال و تعیین وقت شده است. این دادگاه علنی است اما انتشار محتوای دادگاه تابع ضوابط و مقررات است. اگر رئیس دادگاه از رئیس قوه قضاییه درخواستی برای انتشار محتوای دادگاه داشته باشد انتشار محتوا بلامانع است.

براساس این گزارش، قرار بازداشت پوری حسینی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی ، ۲۳ مرداد سال جاری صادر و وی با دستور قضایی راهی زندان شد . سپس با دستور بازپرس شعبه رسیدگی کننده در ۲۲ مهر ، برای دو ماه دیگر و تا ۲۲ آذر ۹۸ تمدید شد.

وی مهر ۹۲ از سوی علی طیب‌نیا وزیر وقت اقتصاد به جای محمدرحیم احمدوند ، رئیس سازمان خصوصی‌سازی و معاون وزیر شد و پیش از این نیز ریاست این سازمان را بر عهده داشت و اولین رئیس این سازمان  از سال ۸۳ تا ۸۴ بود

پوری حسینی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در آذربایجان شرقی بود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید