پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیافزایش ارزش طلا به دلیل تضعیف جایگاه دلار

افزایش ارزش طلا به دلیل تضعیف جایگاه دلار

ارزش طلا طی هفته گذشته به دلیل تضعیف جایگاه دلار افزایش قابل توجهی داشته است. همین پایین آمدن ارزش دلار باعث شده تا تقاضا برای خرید طلا در آسیا افزایش یابد و در نتیجه قیمت آن هم بیشتر شود.

به گزارش رتبه آنلاین، طبق پیش‌بینی بخش «تبادل کالای» (Comex) بازار معاملات تجاری نیویورک، آمار و ارقام پیرامون ارزش طلا در آخرین ماه سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که ارزش آن با ۰/۲۷ درصد به ۱۲۸۴/۳۶ دلار به ازای هر تروا (واحد اندازه‌گیری فلزات و سنگ‌های با ارزش به میزان هر تروا تقریبا ۳۱ گرم) خواهد رسید. در حالی که در همین ماه شاخص ارزش دلار آمریکا با ۰/۱۶ درصد کاهش به ۹۳/۵۷ خواهد رسید.

تا حدود دو هفته پیش، ارزش طلا بدون تغییر مانده بود و ارزش دلار هم در مقایسه با طلا در حال افزایش بود. تا آن روز داده‌های اقتصادی از تحت فشار بودن قیمت طلا در مقایسه با دلار آمریکا حکایت داشت. در حقیقت تا هفته پیش آمارهای اقتصادی نشان می‌داد که سرمایه‌گذاران در حال بازیابی اعتماد خود به ارزهای رایج هستند و رویکرد بازار به دلار هم مثبت بود.

کاهش ارزش طلا در آمریکا به دلیل افزایش نرخ بهره بانکی

در مقابل طبق داده‌های کمیسیون بازرگانی آینده کالا (CFTC) طی ماه گذشته در کشور آمریکا رویکرد بازار به دلار در بالاترین سطح خود قرار داشته است. طلا از زمان سقوط شاخص قیمتی آن به زیر ۱۳۰۰ دلار در کشور آمریکا، تلاش کرده است تا ارزش خود را باز یابد. اصلاحات صورت گرفته در قوانین مالیاتی و بالا رفتن انتظارات برای افزایش نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی آمریکا، دو دلیل اصلی کاهش ارزش طلا در کشور آمریکا بوده است.

مطابق با گزارشات اخیر قریب به اتفاق سرمایه‌گذران انتظار دارند تا دولت فدرال آمریکا نرخ بهره بانکی را تا ماه دسامبر افزایش دهد.

 قیمت طلا به افزایش ارزش اوراق قرضه و دلار آمریکا حساس است. دلار قوی‌تر، ارزش طلا را برای کسانی که در کشور آمریکا روی ارزهای خارجی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، افزایش می‌دهد؛ یعنی ارزش طلا نسبت به ارزهای خارجی افزایش می‌یابد. به علاوه افزایش نرخ بهره بانکی هم ریسک نگهداری اموال بی‌بازدهی همچون ذخیره شمش طلا را بالا می‌برد.
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید