پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خانهخبراظهارنظر دردسرساز و حمله به هنرمند زن در فضای مجازی

اظهارنظر دردسرساز و حمله به هنرمند زن در فضای مجازی

مارگارت اتوود پس از واکنش‌های منفی بسیار به یادداشتش درباره هشتگ «MeToo» اعلام کرد شاید تا مدتی از شبکه‌های اجتماعی کناره گیرد.
به گزارش رتبه آنلاین، مارگارت اتوودنویسنده سرشناس کانادایی برای نوشتن یادداشتی علیه هشتگ «#MeToo» با واکنش‌هایمنفی بسیار روبه‌رو شد. این نویسنده ۷۸ ساله کانادایی یادداشتی در روزنامه «گلوباند میل» منتشر کرد و در آن نسبت به زیاده‌روی در هشتگ «MeToo» هشدار داد.

نویسنده «سرگذشت ندیمه» نوشت: «هشتگ «MeToo»نشانی از یک سیستم قضایی ورشکسته است. قربانیان آزار جنسی که صدایشان به جایینرسید از ابزاری تازه به نام اینترنت استفاده می‌کنند. حرکت موثری بود و نگاه‌هارا به خود جلب کرد. اما گام بعدی چیست؟ اگر به بهانه ناکارآمدی، سیستم قضایی رادور بزنیم، چه چیزی جای آن را خواهد گرفت؟»

اتوود سال گذشته نیز در حمایت از یکی از استادان دانشگاه بریتیشکلمبیا که به آزار جنسی متهم شده بود، نامه‌ای سرگشاده را امضا کرده بود. آن اقدامنیز در زمان خود با واکنش‌های منفی بسیاری روبه‌رو شد. این نویسنده اعتقاد دارد کهمنتقدانش او را برای ابراز نگرانی کردن درباره این گونه مسائل یک فمینیست بد می‌دانند.

در واکنش‌ به یادداشت اتوود بسیاری در شبکه‌های اجتماعی او را متهم بهکج فهمی و برداشت نادرست از هشتگ کردند.

البته در این میان برخی نیز از اتوود دفاع کردند و ضمن ستایش از اقداماین نویسنده بر این نکته تاکید کردند که همه تا زمانی که ثابت نشود، بی‌گناههستند.

پس از شدت گرفتن انتقادها، مارگارت اتوود در توییتر اعلام کرد که تامدت زمانی از شبکه‌های اجتماعی فاصله می‌گیرد.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید