جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریهفتگانه عجیب جنوب ایران

هفتگانه عجیب جنوب ایران

از اوایل دهه‌ ۹۰ شمسی مفهومی در گردشگری و تورهای ایرانی وارد شد که تا پیش از آن صرفا در کشورهای دیگر می‌شد آن‌ را مشاهده کرد. 

به گزارش رتبه آنلاین  بنابر اعلام سایت لحظه آخر،کیش در استان هرمزگان، شهرستان بندر لنگه با جمعیت ۲۴هزار ۸۱۹ نفر واقع شده است.
فرم این جزیره بیضی شکل است که وسعتی حدود ۹۰ کیلومتر مربع دارد و سالانه گردشگران زیادی با تور کیش از این جزیره زیبا دیدن می‌کنند. جزایر دیگری نیز اطراف کیش را احاطه کردند که می‌توان به جزیره: هندورابی با فاصله ۲۸ کیلومتر، فارور ۵۵ کیلومتر، سیری ۸۷ کیلومتر، ابوموسی ۱۷۷ کیلومتر و یکی از جزیره‌های مهم که قشم نام دارد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری کیش قرار دارد، اشاره کرد.
ارتفاع بلندترین نقطه کیش ۳۵ متر از سطح دریا می‌باشد و تعدادی منبع آب زیرزمینی در آن یافت می‌شود.

آب و هوا: میانگین دمای سالانه جزیره کیش ۲۶.۶ درجه سانتیگراد می‌باشد و آب و هوای گرم و مرطوبی دارد و در زمستان بارندگی بیشتر به صورت رگبار می‌باشد که برای اکثر گردشگران تور کیش هوایی معتدل دارد.

جاذبه‌های تاریخی: جاذبه‌های کیش حریره، پایاب و کاریز می‌توان اشاره کرد. حریره شهر ویرانه و بدون سکنه می‌باشد و در حال حاضر بخشی از عمارت بانوی حریره مرمت شده است.

جاذبه‌های گردشگری: علاوه بر جاذبه‌های گردشگری تاریخی زیبا که مورد استقبال توریست‌های تور کیش قرار می‌گیرند نیز دارای جاذبه‌های گردشگری مانند پارک ساحلی ساحل مرجانی پارک هنر، باغ پرندگان، دلفیناریوم، شهر زیرزمینی کاریز، کشتی‌های تفریحی و کشتی زیبای به گل نشسته یونانی، پلاژهای آقایان و بانوان، و دیگر ورزش‌ها آبی است که بین گردشگران تور کیش بسیار محبوب هستند. به بزرگترین پرچم ایران در این جزیره می‌توان اشاره کرد. همچنین موقعیت منطقهٔ آزاد اقتصادی این جزیره باعث شده تا مراکز خرید کیش به یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره تبدیل شود.
گردشگران تور کیش می‌توانند برای گذراندن تعطیلات آخر هفته لذت‌بخشی به این جزیره سفر کنند.

تور قشم که سالیان پیش آن را با اسم ابرکاوان می‌شناختند یکی از بزرگ‌ترین جزیره‌های خلیج فارس است که در استان هرمزگان واقع شده است. بعد از کیش می‌توان جزیره قشم را تفریحی‌ترین مقصد گردشگری ایران دانست که سالانه توریست‌های فراوانی را به خود جذب می‌کند همچنین بسیاری از تفریحاتی که در کیش وجود دارد نیز در این جزیره هم جای گرفته‌اند تا بیشترین رفاه را برای مسافران فراهم سازند.

مساحت کل جزیره هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع است که سه برابر جزیره بحرین و بزرگ‌تر است. طول کلی جزیره ۱۳۰ کیلومتر و عرض آن ۱۴ کیلومتر است که البته در برخی جاها این عدد متغیر است. با توجه به طول دهانه این جزیره بیشترین سواحل و کرانه را شامل شده است.

این جزیره افسانه‌ای را عجایب هفتگانه نیز می‌گویند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید