جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریگشت و گذاری در شهر زیبای رامسر عروس شهرهای ایران

گشت و گذاری در شهر زیبای رامسر عروس شهرهای ایران

تله کابین رامسر | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown

در گشت و گذار امروز خود در گوشه و کنار ایران، به سراغ یکی از محبوب ترین جاذبه های شمال، یعنی تله کابین رامسر رفته ایم. می خواهیم سفری به عروس شهرهای ایران داشته باشیم و با زیباترین خط تله کابین آن آشنا شویم. همراه ما باشید تا این مجموعه تفریحی-اقامتی را به طور کامل به شما معرفی کنیم و در مورد قیمت بلیت تله کابین رامسر، ساعت کار تله کابین رامسر و بسیاری دیگر اطلاعات کامل و به روزی به دست بیاوریم.

  • مدت پیشنهادی بازدید :
    1 تا 6 ساعت
  • تلفن :
    011-5505
  • هزینه :
    ورود ماشین به پارکینگ مجموعه 10000 تومان , ورود فرد پیاده به مجموعه 1000 تومان , بلیت تله کابین 30000 تومان
  • سطح هزینه :
    اقتصادی $$ – $$$
  • Address :
    Ramsar Telecabin Complex, 5 km west of to Rudsar Rd, Ramsar, Mazandaran Province, Iran
  • آدرس :
    استان مازندران، کیلومتر 5 غرب رامسر، مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

چرا مجموعه تفریحی تله کابین رامسر؟


  •  یکی از زیباترین مسیرهای تله کابین کشور را در خود جای داده است.
  • از فراز ایستگاه بالایی تله کابین می توانید چشم انداز خارق العاده ای به رامسر، دریای خزر و شهرهای اطراف داشته باشید.
  •  شهربازی این مجموعه با داشتن دستگاه های به روز و هیجان انگیز یکی از شهربازی های مهیج شمال ایران به حساب می آید.
  • در اینجا می توانید به انواع تفریحات آبی و ورزش های موتوری دسترسی داشته باشید.
  • در ساحل این مجتمع می توانید با کشتی تفریحی، گشتی جذاب و متفاوت در دریای خزر را تجربه کنید.
  • تله کابین رامسر همچنین با داشتن یک شهربازی بزرگ مخصوص کودکان، مکانی جذاب برای بازی بچه ها و سفرهای خانوادگی به شمار می رود.
چشم انداز رامسر از بالای تله کابین | Photo by : Unknown
پل معلق تله کابین رامسر | Photo by : Unknown

آشنایی با مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

یکی از معروفترین مجموعه های تفریحی شمال کشور، مجتمع تفریحی شهر سبز رامسر است که همه آن را با نام تله کابین رامسر می شناسند. مجموعه ای توریستی که در سال 1387 افتتاح شد و یکی از زیباترین خطوط تله کابین ایران در آن شروع به کار کرد. تله کابین رامسر در این سال ها شهرت بسیاری پیدا کرده است و با گسترش فضاهای تفریحی-هیجانی، مراکز خرید و اقامتی خود، توانسته گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب کند. امروزه این مجموعه از سه بخش ساحلی، کوهپایه و بام تشکیل شده است و برنامه های فراوانی برای توسعه امکانات و فضاهای تفریحی-هیجانی خود دارد. یکی از برنامه های جالب آن توسعه بخش اسکله آن به شکل دو ماهی است.

در ادامه همراه ما باشید تا با تفریحات و امکانات این مجموعه تفریحی آشنا شویم.

تله کابین رامسر | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown
نقشه مجتمع تفریحی-اقامتی شهر سبز

نقشه مجتمع تفریحی اقامتی شهر سبز | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown

تله کابین رامسر

معروفترین و پرطرفدارترین بخش مجموعه تفریحی شهر سبز رامسر، تله کابین آن است. خط کابلی که یکی از زیباترین چشم اندازها را در بین تله کابین های ایران در اختیار دارد و دریا را به کوه وصل می کند. ایستگاه پایینی این تله کابین در سمت ساحلی مجموعه قرار گرفته است و بعد از عبور از دره و دامنه کوهِ ایل میلی، شما را در ارتفاع 800 متریِ پیاده می کند. در طول مسیر، طبیعت چشمنواز رامسر از ساحل تا دریا همراهی تان می کند و قله زیبای کوه با درختان همیشه سرسبزش شما را در انتهای راه در آغوش می کشد. به قله که می رسید چشم انداز خیره‌کننده دریای خزر نفس را در سینه تان حبس می کند. چشم که بچرخانید می توانید از غربِ شهر چابکسر تا شرقِ رامسر را زیر پای‌ تان ببینید. رو به جنوب هم منظره های زیبایی از کوه ها و قله های اطراف پیش روی تان قرار می گیرد.

خوشگذارنی در بام تله کابین رامسر

اینجا بازار عکاسی داغ است و هر کس با دوربین یا گوشی موبایل در حال ثبت خاطرات سفرش است. به این بالا که رسیدید می توانید از آرامش و هوای پاک کوهستان نهایت لذت را ببرید. بهترین زمان برای حضور در بام تله کابین، طلوع و غروب آفتاب است. اگر شب قبل در یکی از سوییت ها یا مجتمع های اقامتی بام اقامت داشتید، فرصت را از دست ندهید و طلوع آفتاب را از فراز کوه تماشا کنید.

زیبایی های بام تله کابین به اینها ختم نمی شود. مسیر جاده جنگلی که به زیبایی سنگفرش شده است، شما را به پیاده روی آرامش بخشی دعوت می کند. آلاچیق هایی نیز در میانه راه وجود دارند که می توانید برای استراحت از آنها استفاده کنید یا همراه با خانواده و دوستان تان با آوردن یک میان وعده سبک از طبیعت اطراف لذت ببرید.

عکاسی و برنامه های مختلف فرهنگی-تفریحی

در قسمت بام تله کابین در بعضی وقت ها گروه های موسیقی و فرهنگی به چشم می خورند که با برنامه های مختلف و متنوع و نوای سازشان حال و هوای تازه ای به محیط می بخشند. اگر هم دوست دارید تا عکسی حرفه ای با چشم انداز دریا و رامسر داشته باشید می توانید از عکاسی که همیشه در این بخش مستقر است کمک بگیرید و با پرداخت هزینه، یادگاری جذابی از این سفر با خود به خانه ببرید.

امکانات

در ایستگاه بام تله کابین می توانید از چند مغازه مختلف خوراکی تهیه کنید یا در یکی از فست فودها، رستوران ها و کافه های اینجا غذا نوش جان کنید. در کنار اینها سرویس بهداشتی، آلاچیق، تلفن عمومی و فروشگاه صنایع دستی هم از دیگر امکانات این قسمت به شمار می آیند.

نکته

1- هر کابینِ تله کابین 4 نفر گنجایش دارد و افرادِ بیشتر، امکان سوار شدن در هر کابین را ندارند.

2- تله کابین تنها راه دسترسی به مراکز اقامتی در قسمت بالایی مجتمع به حساب می آید.

هزینه استفاده: 

هر نفر: 30000 تومان

کودکان زیر چهار سال رایگان

ساعت کار: 

از ساعت 9:00 تا 17:30

تله کابین رامسر | Photo by : Unknown
چشم انداز مناظر اطراف از تله کابین رامسر | Photo by : Unknown
چشم انداز مناظر اطراف از تله کابین رامسر | Photo by : Unknown

دیدنی ها و تفریحات 

مجموعه تفریحی تله کابین رامسر، دیدنی ها و تفریحات بسیاری را در خود جای داده است، به اندازه ای که بازدید و لذت بردن از تمام آنها به بیش از یک روز زمان نیاز دارد. در ادامه همراه مان باشید تا شما را با این جذابیت ها بیشتر آشنا کنیم.

برای تماشای نقشه آنلاین مجتمع تله کابین رامسر و محل قرارگیری بازی ها و امکانات مختلف می توانید از این لینک کمک بگیرید و با بخش های مختلف آن بیشتر آشنا شوید.

*نکته

“از آنجایی که این مجموعه زیر نظر بخش خصوصی اداره می شود امکان تغییر قیمت ها در هر زمانی وجود دارد. پس بهتر است قبل از حضور در اینجا با تماس با مجموعه از آخرین قیمت ها اطلاع پیدا کنید.”

“دیدنی ها و تفریحات مجموعه را از سمت ساحل بررسی می کنیم، از آنجا به بخش کوهپایه می رویم و در نهایت تفریح های مختلف بام را با هم مرور می کنیم.”

1- تفریحات بخش ساحلی مجموعه تله کابین رامسر

منطقه ساحلی تله کابین رامسر یکی از زیباترین و شلوغ ترین بخش های این مجموعه تفریحی است. ایستگاه پایینی تله کابین، ساحل سنگی، ساحل صدفی، مراکز خرید، کلوپ های ورزشی و تفریحات آبی، فروشگاه صنایع دستی، رستوران، کافی شاپ و فست فود در این قسمت قرار گرفته اند. اینجا می توانید از زیبایی ساحل صدف لذت ببرید، در مسیر سنگی قدم بزنید و در کنار دریا عکاسی کنید. اگر هم به خرید علاقه مند هستید می توانید در مراکز خرید بزرگ و معروف این بخش گشتی بزنید و با دست پر به خانه برگردید. آبنمای موزیکال کوچک اما زیبایی نیز در وسط مجموعه ساحلی قرار دارد که هر از گاهی به راه می افتد و با نوای موسیقی پیچ و تاب های جذاب و دیدنی به خود می گیرد.

در کنار اینها، انواع تفریحات آبی و هوایی نیز خوشگذرانی شما را تکمیل می کنند. پاراسلینگ هوایی، جت اسکی، اسکی روی آب، شاتل دریایی و… از جمله این تفریحات هستند. برای استفاده از این بازی ها می توانید به باشگاه کلوب دریایی مجتمع مراجعه کنید. توضیح کامل تر هر کدام از تفریح ها در ادامه داده می شود.

امکانات

فروشگاه های صنایع دستی، بوفه، کافی شاپ، رستوران، پارکینگ، سرویس بهداشتی، دستگاه خودپرداز از امکانات این بخش محسوب می شود.

بخش ساحلی تله کابین | Photo by : Unknown
بخش ساحلی تله کابین | Photo by : Unknown
بخش ساحلی تله کابین | Photo by : Unknown
بخش ساحلی تله کابین | Photo by : Unknown

1-1- کشتی تفریحی

کشتی تفریحی، یکی از متفاوت ترین خوشگذارنی هایی ست که می توانید در بخش ساحلی تله کابین، آن را تجربه کنید. مایا نام این کشتی تفریحی است و تنها شناور مسافربری و گردشگری دریای خزر محسوب می شود. طراحی و تکنولوژیِ به کار رفته در ساخت آن باعث شده تا کشتی حرکت آرام و یکنواختی داشته باشد و فضای جذابی را برای سرنشینانش فراهم آورد. سوار بر مایا می توانید سفری لذت بخش را در دریای خزر تجربه کنید و در کافی شاپ و رستوران مبله آن، غذای تان را با منظره و چشم انداز جذاب دریا و ساحل میل کنید.

تجهیزات پذیرایی

تجهیزات کامل پذیرایی کشتی مایا شامل وعده های صبحانه، ناهار، شام و میان وعده می شود. این وعده ها در رستوران، فست فود، کافی شاپ و کافه قنادی این کشتی به مسافران ارایه می شود.

هزینه استفاده: 

هر نفر: 50000 تومان

ساعت استفاده: 

از 09:00 تا 21:00

مدت زمان استفاده: 

هر دور کشتی در آب 1 ساعت طول می کشد.

کشتی تفریحی مایا | Photo by : Unknown
کشتی تفریحی مایا | Photo by : Unknown

2-1- اسکی روی آب 

اسکی روی آب از تفریحات مهیج و محبوب آبی است و طرفداران خاص خودش را دارد. البته انجام آن کارِ چندان آسانی نیست و حتما باید برای اولین بار آموزش های لازم را ببینید تا بتوانید از پسِ کنترل ضربه های آب در سرعت بالا بر بیایید. در این ورزش آبی باید اسکی مخصوص این کار را به پا کنید و با گرفتن دستگیره کابلی که به بدنه یک قایق موتوری وصل شده است، روی سطح دریا به دنبال قایق کشیده شوید. سرعت قایق در بالاترین حد خود به 30 کیلومتر بر ساعت می رسد و آدرنالین خون تان را تا آخرین درجه بالا می برد.

هزینه استفاده: 

هر نفر: 60000 تومان

هزینه کلاس آموزشی: 

80000 تومان

مدت زمان استفاده: 

15 دقیقه

ساعت استفاده: 

09:00 تا 21:00

اسکی روی آب | Photo by : Unknown
اسکی روی آب | Photo by : Unknown

3-1- شاتل دریایی

دوست دارید با وسیله ای سبک و مطمئن سوار بر امواج شوید و با سرعت بالا دریا را به تسخیر خود دربیاورید؟ شاتل دریایی در خدمت شماست. وسیله ای توخالی که شباهت زیادی به موشک های فضایی دارد و به وسیله یک طناب بلند و محکم به قایق وصل می شود. برای استفاده از این وسیله به آموزش یا مهارت خاصی نیاز ندارید و تنها با محکم گرفتن دستگیره ها و حفظ تعادل خود در سرعت های بالا، می توانید هیجان و لذت را تجربه کنید. البته در زمان سواری امکان واژگونی شاتل وجود دارد؛ اما نگران نباشید جلیقه های نجات و افرادی که در قایق هستند از شما محافظت می کنند.

انواع شاتل های موجود در ساحل تله کابین رامسر: 

شاتل دو نفره، شاتل دو نفره خوابیده، شاتل پنج نفره واترمن، شاتل پنج نفره همبرگر، شاتل دو نفره مبلی، شاتل سه نفره مبلی، شاتل چهار نفره و …

هزینه استفاده از شاتل: 

هر نفر: 30000 تا 50000 تومان (انواع مختلف شاتل، هزینه های متفاوتی دارند)

ساعت استفاده: 

09:00 تا 21:00

مدن زمان استفاده: 

15 دقیقه

شاتل دو نفره مبلی | Photo by : Unknown

شاتل دو نفره مبلی

شاتل دو نفره خوابیده | Photo by : Unknown

شاتل دو نفره خوابیده

شاتل چهارنفره | Photo by : Unknown

شاتل چهارنفره

شاتل پنج نفره واترمن | Photo by : Unknown

شاتل پنج نفره واترمن

4-1- پاراسیلینگ یا چتر سواری دریایی

از جمله وسیله هایی که می تواند پرواز را تا حدی برای شما ممکن سازد، پاراسیلینگ است. پاراسیلینگ در اصل به معنی پرواز آزاد بدون واسطه- مانند هواپیما- بر فراز دریا یا اقیانوس است. پاراسیلینگ یا چتر سواری دریایی در واقع نوعی ورزش تلفیقی از ورزش های دریایی و هوایی به حساب می آید و می تواند شما را به اوج هیجان برساند.

برای انجام این کار بعد از آن که جلیقه نجات پوشیدید با تجهیزات لازم به چتر پاراسل وصل می شوید. چتر که خود به قایق متصل است با حرکت آرام آن اوج می گیرد و کم کم با تندتر شدن سرعت قایق، بالا و بالاتر می رود تا به ارتفاع 300 متری برسد. چشم انداز فوق العاده ای از دریا و ساحل از بالا در برابر شما گسترده می شود و حس و لذت پرواز برای همیشه در خاطرتان باقی می ماند. بعد از حدود 10 دقیقه گشت زنی قایق آرام آرام سرعت خود را کم می کند و شما را در محدوده مشخصی به آرامی فرود می آورد.

هزینه استفاده: 

100000 تومان

زمان استفاده: 

10 دقیقه

پاراسیلینگ | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown

5-1- قایق تندرو

بیشتر سواحل ایران به قایق مجهز هستند و بسیاری از مردم از سواری بر روی آب با قایق، خاطره های خوب و گاه هیجان انگیزی دارند. کلوپ دریایی رامسر هم با انواع مختلف قایق های سواری در دو کلاس سبک و سنگین، سواری متفاوت با آنچه در دیگر پلاژهای دریایی تجربه کرده اید در اختیارتان می گذارد.

انواع قایق ها

از جذاب ترین قایق هایی که در قسمت ساحلی می توانید با آن به دل دریا بزنید؛ قایق خیس شو است. شکل قایق طوری ست که سر مسافر را به زیر آب می برد و خیس می کند و لحظه های مفرحی برای او به ارمغان می آورد.

در کنار اینها انواع قایق های خانوادگی، رنجر، قایق های کوچک، قایق های 1 تا 4 نفره و … می توانند گزینه های دیگر شما برای خوشگذرانی و تفریح باشند.

هزینه استفاده قایق تندرو: 

هر نفر 60000 تومان

مدت زمان استفاده:

15 دقیقه

قایق رنجر | Photo by : Unknown

قایق رنجر
قایق های تندرو | Photo by : Unknown
قایق تندرو | Photo by : Unknown
قایق تندرو | Photo by : Unknown

1-6- جت اسکی 

جت اسکی ها، قایق های تندروی کوچک و دو نفره ای هستند که با سرعت و قدرت بالای موتور خود، دریا را در می نوردند. به ساحل صدف مجموعه بیایید، قایق جت اسکی تان را کرایه کنید، جلیقه نجات تان را بپوشید، به دل آب بزنید و باد و قطره های آب را بر صورت خود حس کنید. البته توجه داشته باشید که استفاده از جت اسکی، روش هایی دارد که با استفاده از آنها می توانید با ایمنی کامل در دریا تفریح کنید. نکته دیگر اینکه حتما و حتما به توصیه های ایمنی مسوول کلوب دریایی در مورد نحوه استفاده از این وسیله دقت کنید تا دچار مشکل نشوید.

هزینه استفاده از جت اسکی: 

هر نفر: 60000 تومان

مدت زمان استفاده: 

15 دقیقه

جت اسکی در ساحل تله کابین رامسر | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown

1-7- خرید و شکم گردی

اگر از علاقه مندان به خرید هستید بازدید از مرکز خرید بخش ساحلی مجموعه را به هیچ وجه از دست ندهید، برندهای مختلف پوشاک، وسایل خانگی، صنایع دستی و … از مهمترین اجناسی ست که در این مرکز خرید به مشتریان ارایه می شود. اگر هم از عاشقان غذا و نوشیدنی هستید نگران نباشید، چرا که مجموعه تله کابین چه در بخش ساحلی و چه در بخش بام (ایستگاه پایانی تله کابین) با رستوران ها، فست فودها و کافی شاپ های متنوع گزینه های خوبی برای شکم گردی در اختیارتان می گذارد.

رستوران تله کابین رامسر | Photo by : Unknown
مرکز خرید تله کابین رامسر | Photo by : Unknown
رستوران تله کابین رامسر | Photo by : Unknown

2- پل عابر پیاده معلق | تجربه هیجان انگیز عبور از خیابان

زمانی که گردش تان در بخش ساحلی تمام شد، می توانید پیاده با استفاده از یک پل عابر به سمت دیگر مجموعه بروید. اگر هم ماشین دارید می توانید از زیرگذری که دو بخش ساحلی و کوهپایه را به هم متصل می کند، عبور کنید و خودتان را به بخش دیگر مجموعه برسانید. اما قسمت جالب و جذاب و تا حدی هیجان انگیز ماجرا پل عابر معلقی ست که با تمام پل های عابر دیگری که تا به حال از روی آن رد شده اید فرق می کند. کف این پل عابر زمانی که بر روی آن حرکت می کنید تاب می خورد و این احساس را به شما می دهد که هر لحظه ممکن است یکی از بندهای پل از هم پاره شود. اگر هم تعداد افراد بیشتری بر روی پل حرکت کنند تکان های آن بیشتر می شود و آدرنالین با سرعت بیشتری در خون تان به جریان می افتد. اگر ترس از ارتفاع ندارید پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده از روی این پل عبور کنید تا تجربه جدیدی به دست بیاورید.

پل عابر معلق | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown

3- بخش کوهپایه مجموعه تله کابین رامسر

بخش کوهپایه ای تله کابین رامسر، دست کمی از بخش ساحلی آن ندارد و با وجود شهربازی سرزمین رویاها، پیست ATV، زمین بازی پینت بال و سینمای شش بعدی و پیست های ورزشی کارتینگ، بسیاری را برای خوشگذرانی و تفریح به سمت خود می کشاند.

3-1- شهربازی سرزمین رویاها

شهربازی سرزمین رویاها، از معروفترین شهربازی های منطقه غرب مازندران به حساب می آید و طرفداران هیجان، برای تخلیه انرژی و کمی ماجراجویی حتما به اینجا سری می زنند. البته در سرزمین رویاها کودکان هم سهم بزرگی دارند و بازی های جذابی در انتظارشان است.

نکته مهم

هزینه تمام بازی های شهربازی سرزمین رویاها بین 5000 تا 15000 تومان است.

ساعت کار شهربازی از 10:00 تا 24:00 صبح

* سقوط آزاد

وارد مجموعه که می شوید دو وسیله بازی بیشتر از همه نظر شما را جلب می کند، پاندول فضایی و سقوط آزاد؛ وسایل بازی که طرفدارهای زیادی دارند و بیشتر اوقات صف طولانی در مقابل شان دیده می شود. سقوط آزاد وسیله ای است که ابتدا شما را تا ارتفاعی معین بالا می برد و ناگهان در یک لحظه با سرعت به سمت زمین رها می کند و این کار چند بار تکرار می شود. سوار این غول هیجان انگیز 26 متری در شهربازی رامسر شوید و سقوط واقعی را با گوشت و پوست و خون تان لمس کنید. اینجا می توانید لذت یک سقوط آزاد بی خطر اما جذاب از ساختمانی هفت طبقه را تجربه کنید.

سن مجاز: سن بالای ۱۵ الی ۴۰ سال

هزینه: 10000 تومان

سقوط آزاد | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown

* برج مبارز | تاب زنجیری

اینجا یک تاب زنجیری با نام برج مبارز در انتظار شماست تا هم خاطره های کودکی را برای تان زنده کند و هم شما را به اوج هیجان ببرد. قرار است تا ارتفاع 30 متری بالا بروید و غرق در هیجان و شادی شوید. راستی تماشای مناظر اطراف از این بالا را فراموش نکنید.

سن مجاز: 15 تا 40 سال

هزینه: 10000 تومان

برج مبارز | Photo by : Unknown
برج مبارز | Photo by : Unknown

* پاندول فضایی 

معروفترین وسیله بازی سرزمین آرزوها پاندول فضایی غول آسای آن است که هر کسی جرات نزدیک شدن به آن را ندارد. سوار دستگاه که می شوید بعد از بسته شدن کمربند و کنترل موارد ایمنی، ناگهان پاندول با یک استارت حرکت می کند. همین ابتدا زیرپای تان خالی می شود. کم کم سرعت می گیرید و مانند یک پاندول ساعت در جهت های چپ و راست در قوسی 180 تا 220 درجه به ارتفاع 20 متری می رسید. در همین حال به دور خودتان هم می چرخید. حتا تصور آن هم جذاب و مهیج است.

سن مجاز: 12 تا 40 سال

هزینه: 12000 تومان

پاندول فضایی | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown

* قلعه وحشت

خیلی از افرادی که از قلعه وحشت دیدن کرده اند هرگز فکر نمی کردند وسیله بازی که از بیرون خیلی معمولی به نظر می آید تا این حد ترسناک و هیجان انگیز باشد. در کنار این، زمانی که در قلعه هستید یک سری عکس از شما ثبت می شود که در آخر و زمان خروج با پرداخت هزینه ای می توانید آنها را به عنوان یادگاری از سفر به رامسر و تله کابین با خود به خانه ببرید.

سن مجاز: 12 تا 50 سال

هزینه: 15000 تومان

* شهربازی کودکان 

در کنار بازی های مهیج برای بزرگسالان، شهربازی سرزمین رویاها مکانی را هم برای کودکان در نظر گرفته است که در آن می توانند همراه با بزرگترهای خود شادی و انرژی شان را تخلیه کنند. دست کودک تان را بگیرید و با خرید چند بلیت از وسایل بازی این مجموعه هدیه ای به او بدهید. تمام وسایل این شهربازی مدرن و استاندارد هستند و مشکلی از بابت ایمنی آنها وجود ندارد. در این قسمت به معرفی مختصر هر کدام از این بازی ها می پردازیم.

ماشین کوهستان

قطار کرم میوه

چرخ و فلک زمینی

سفینه فضایی

سفینه

ستاره دریایی

رولرکوسترها

فنجان چای

ماشین ضربه ای

ترامپولین

رولرکوستر | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown

فنجان چای | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown

ماشین کوهستان | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown

قطار کرم کیوه | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown

3-2- سینما شش بعدی

سینما چندبعدی ها این روزها جزیی جدا نشدنی از پارک های تفریحی و سرگرمی هستند و در هر مکان تفریحی می توان سراغی از آنها گرفت. سینما شش بعدی رامسر هم با داشتن صفحه ای بسیار بزرگ در بزرگترین سالن سینمای چند بعدی در کشور، شما را غرق در هیجان و جزییات فیلم های مختلف می کند. این سینما به آخرین نسل صندلی های شتاب دهنده مجهز است که دو برابر جاذبه زمین توان دارد و حس تعلیق فوق العاده ای به شما می دهد. علاوه بر اینها، بازی با کنسول هایِ بازیِ واقعیت مجازی، کنسول ویدیو گیم موتورسواری و اتوموبیلرانی جذابیت این سینما را چند برابر می کند. بازی هایی که باعث می شود بخواهید ساعت ها اینجا وقت صرف کنید و از نوآوری های جدید لذت ببرید.

هزینه استفاده: 

هر نفر 12000 تومان

مدت زمان استفاده: 

6 دقیقه

سینما شش بعدی شهربازی رامسر | Photo by : Unknown
سینما شش بعدی شهربازی رامسر | Photo by : Unknown

3-3- تله فوتو

یکی از خدماتی که شهربازی تله کابین رامسر ارایه می دهد، تله فوتو است. اینجا با استفاده از سیستم وای فای، دوربین های مجهز و تیم عکاسی توانا می توانید لحظات زیبای تان را با بهترین کیفیت و به هر شکلی که دوست دارید ثبت کنید. علاوه بر این، بخش تله فوتو آتلیه ای هم برای فرزند دلبندتان دارد که می توانید با استفاده از آن، صورت کودک تان را به زیبایی نقاشی و لذت سفر را برای آنها چند برابر کنید.

شما می توانید عکس های گرفته شده از خود و عزیزان تان را با بالاترین کیفیت بر روی حافظه، سی دی، کاغذ عکس، شاسی ام دی اف، بشقاب و لیوان دریافت کنید.

تله فوتو تله کابین رامسر | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown

3-4- پیست موتور چهار چرخ

شهربازی سرزمین رویاها را که تا انتها به پیش بروید به پیست جاده ای می رسید که برای علاقه مندان به بازی ها و ورزش های موتوری طراحی و ساخته شده است. اینجا می توانید با کرایه یکی از موتورهای چهارچرخ، پستی ها و بلندی ها را با سرعت پشت سر بگذارید و شکل تازه ای از تفریح و هیجان را تجربه کنید.

هزینه استفاده: 

هر نفر: 25000 تومان

مدت زمان استفاده: 

6 دقیقه

ساعت استفاده: 

10:00 تا 24:00

پیست موتور چهارچرخ | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown

3-5- باشگاه پینت بال آرتمیس

باشگاه پینت بال آرتمیس برای آنهایی که عاشق بازی های استراتژی هستند، از بهترین انتخاب هاست.

برای رسیدن به باشگاه پینت بال آرتمیس باید ضلع غربیِ بخش کوهپایه را تا انتها بروید و از بازی در میان جنگل های رامسر نهایت لذت را ببرید.

هزینه استفاده: 

برای 50 گلوله بین 25000

هزینه هر بسته گلوله (هر بسته 50 عدد): 7000 تومان

مدت زمان بازی: 

نیم ساعت

ساعت استفاده از مجموعه: 

از 10:00 تا 24:00

باشگاه پین بال آرتمیس | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown

3-6- پیست کارتینگ راکارت

پیست کارتینگ راکارت، 600 متر طول و 8 متر عرض دارد و با استفاده از بهترین کارت های بریل مدل 2014 تا 2016 (ساخت ایتالیا) می توانید رانندگی جذابی را در آن تجربه کنید. در فرصت های مختلف نیز در این پیست مسابقه های متنوعی برگزار می شود که هیجان را برای ورزشکاران و گردشگران بالاتر می برد. در کنار پیست راکارت همچنین کافی شاپی وجود دارد که مسافران و رانندگان می توانند از امکانات آن در فضایی مناسب استفاده کنند.

هزینه استفاده: 

هر نفر: 30000 تومان

مدت زمان استفاده: 

6 دقیقه

 

شرایط استفاده: 

سن: بالای 16 سال وزن: حداکثر 95 کیلوگرم

ساعت استفاده از مجموعه: 

از 10:00 تا 22:30

کارتینگ راکارات | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown

3-7- برگزاری کنسرت ها و جشنواره های مختلف  

تله کابین رامسر در سال های اخیر به غیر از امکانات و تفریحات ویژه، برای کنسرت ها و جشنواره های متنوعی که در ایام مختلف سال برگزار می کند بسیار مشهور شده است. امکان ندارد در زمان تعطیلات و یا اعیاد ملی و مذهبی در شهر رامسر باشید و با بنرها و تبلیغ های کنسرت و جنگ شادی بهترین خوانندگان و مجریان ایران روبرو نشوید. اگر به این نوع برنامه ها علاقه مند هستید، می توانید با خرید بلیت برنامه های مختلف، به مرکز همایش های تله کابین مراجعه کنید و غرق در شادی و هیجان شوید.

4- بخش بام مجموعه تله کابین رامسر

هنوز تفریحات و جذابیت های مجموعه تله کابین رامسر تمام نشده است و بام آن دیدنی های جذابی دارد که در ادامه آنها را برای شما معرفی می کنیم.

4-1- پارک جنگلی هزار پله رامسر | از بهترین مکان ها برای گرفتن سلفی

همان گونه که گفتیم تله کابین رامسر، ساحل این شهر را به قله ایل میلی متصل می کند. مسوولان مجموعه تله کابین نیز برای جذابیت بیشتر و استفاده راحت تر افراد از فضای سبز اطراف تله کابین، پارکی جنگلی در ارتفاع های قله ایل میلی طراحی و ساخته اند. پارک جنگلی هزارپله یا ایل میلی، در ارتفاع 900 متری واقع شده است و چشم انداز 360 درجه ای از دریا تا جنگل را پیش چشمان شما قرار می دهد. پارکی زیبا و دل انگیز که با پله های سنگی، آلاچیق های کوچک و بزرگ و مهی که هر از گاهی این منطقه را در بر می گیرد، از گردشگران دلبری می کند. اینجا که هستید سلفی با پیش زمینه ای از مناظر شهری رامسر را فراموش نکنید.

پارک جنگلی هزارپله رامسر | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown
چشم انداز پارک جنگلی ایل میلی | Photo by : Unknown
چشم انداز پارک جنگلی ایل میلی | Photo by : Unknown

4-2- سافاری جنگل | تجربه هیجان با پل معلق و زیپ لاین

دو پل معلق چوبی در قسمت زیپ لاین پارک جنگلی هزارپله وجود دارد که بخشی از سافاری در جنگل را شامل می شوند. با عبور از روی این پل های معلق، می توانید هیجان را در شکل و شمایل دیگری تجربه کنید.

4-3- زیپ لاین شهر سبز

زیپ لاین نیز که نیازی به معرفی و توصیف ندارد. همه آنهایی که هیجان و پرواز را دوست دارند از این تفریح جذاب استقبال می کنند. زیپ لاین شهر سبز نیز بر فراز دره ای عمیق و سرسبز در دل جنگل انبوه شمال، می تواند وسیله ای خوب برای محک زدن شجاعت شما باشد.

*نکته مهم

این سافاری در صورت مساعد بودن وضعیت آب و هوایی امکان ارایه خدمات دارد.

هزینه استفاده: 

برای مسیر کامل دو زیپ لاین و دو پل معلق: 50000 تومان

برای یک پل و یک زیپ لاین: 40000 تومان

 

ساعت استفاده: 

9:30 تا 20:30

شرایط استفاده: 

سن بین 11 تا 40 سال وزن بین 45 تا 95 کیلوگرم

زیپ لاین تله کابین رامسر | Photo by : Unknown
سافاری در جنگل | Photo by : Unknown
زیپ لاین تله کابین رامسر | Photo by : Unknown

اقامت در تله کابین رامسر

مجموعه تفریحی-هیجانی شهر سبز با ایجاد یک هتل، سوییت های مختلف و دهکده جنگلی در قسمت بام و پارک جنگلی ایل میلی، امکان خوبی را برای اقامت به وجود آورده است.

هتل بام 6 طبقه دارد و با سوییت های ماه عسل 1، ماه عسل 2، تایتانیک، نرگس، مگنولیا، یاس، رز، کوهستان و کاملیا به مسافران خدمات ارایه می کند. دهکده جنگلی نیز با کلبه های 2 نفره، 4 نفره و 6 نفره آماده پذیرایی از گردشگران است.

*برای اطلاع از آخرین قیمت اتاق ها و رستوران ها و رزرو آنها می توانید از شماره 01155866579 استفاده کنید.

نکته: 

  • استفاده از تله کابین برای اقامت در هتل و دهکده جنگلی الزامی ست.
  • بلیت رفت و برگشت خط تله کابین تنها یک بار در صورت حساب نهایی آورده می شود و در مدت اقامت هزینه تله کابین رایگان خواهد بود.
  • استفاده از پارکینگ برای مسافران هتل رایگان است.
  • میهمانان واحدهای اقامتی حداکثر یک ساعت قبل از پایان کار تله کابین باید در سایت بالا حضور داشته باشند.
  • چنانچه مشکلی برای تله کابین به وجود آمد و امکان استفاده از آن نبود مسافران می توانند از سرویس خودرو مجموعه با هزینه 25000 تومان خود را به اتاق ها و سوییت های خود برسانند.
  • افراد پنج و بالای پنج سال شامل تمامی هزینه ها می شوند.

اقامت در تله کابین رامسر | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown

اقامت در تله کابین رامسر | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown

امکانات تله کابین رامسر

از جمله امکانات این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شهربازی بزرگسالان و کودکان
  • مراکز خرید
  • رستوران، کافی شاپ و فست فود
  • فروشگاه های صنایع دستی
  • بوفه های متعدد
  • پارکینگ
  • پل عابر معلق
  • سرویس بهداشتی
  • پلاژ ساحلی
  • زیرگذر برای دسترسی بخش ساحلی به بخش کوهپایه ای
  • سالن برگزاری همایش ها و جشنواره ها
بوفه تله کابین رامسر | Photo by : Unknown
کافی شاپ بام تله کابین رامسر | Photo by : Unknown
رستوران تله کابین رامسر | Photo by : Unknown
پارکینگ تله کابین رامسر | Photo by : Unknown

فصل سفر 

رامسر به دلیل قرارگیری در خطه شمالی کشور آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد و یکی از شهرهای پربارش کشور به حساب می آید. زمانی که به اینجا سفر می کنید حتما بارانی و چترتان را هم همراه بیاورید زیرا هر لحظه حتا در تابستان این امکان وجود دارد که بارش باران شما را غافلگیر کند.

بهار: بهترین فصل سفر به شمال ایران و رامسر بهار است. زمانی که شهر در فروردین ماه غرق در مه می شود، در اردیبهشت با عطر شکوفه های پرتقال و نارنج شما را مست می کند و در خرداد با رودهای پرآب و درختان سرسبز خود، حس طبیعت گردی تان را بر می انگیزاند.

تابستان: هوای رامسر در این فصل رطوبت بالایی دارد و شرجی است. لباس اضافه و خنک، کرم ضدآفتاب، عینک آفتابی و … فراموش نشود.

پاییز: از شهریور ماه کم کم بر شدت باران ها در رامسر افزوده می شود و در پاییز شدت می گیرد. باران هایی که ممکن است تا هفته ها ادامه پیدا کرده و گردش در شهر را سخت کند. اما خلوتی شهر و جاذبه های تفریحی در کنار هوای پاک و زیبایی های طبیعت می تواند دلایل خیلی خوبی برای سفر به رامسر باشند.

زمستان: زمستان های رامسر بیشتر از اینکه سرمای هوا شما را اذیت کند، باران های شدید و پشت سرهم سفر را برای تان سخت می سازد. اما اگر خوش شانس بوده و در زمان بارش برف اینجا باشید (که خیلی کم اتفاق می افتد)، گردش در شهر زیر برف رفته رامسر به یکی از بهترین تجربه های سفرتان تبدیل می شود.

تله کابین رامسر | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown
+−
Licensed by © karnaval.ir

مسیر دسترسی به تله کابین رامسر

آدرس: استان مازندران، کیلومتر 5 غرب رامسر، مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

برای رسیدن به تله کابین رامسر باید خود را به کمربندی شهر برسانید. میدان شهید رجایی را پشت سر بگذارید و در حدود پیج کیلومتر رو به غرب و شهر چابکسر و رودسر برانید. تله کابین رامسر با پل معلق، کابین هایی که در هوا معلق هستند و به بالای کوه می روند و بر می گردند به خوبی مشخص است.

هزینه ها: 

هزینه ورود برای هر عابر پیاده: 1000 تومان

هزینه ورود برای هر ماشین ورودی: 10000 تومان

  • برای اطلاع از هزینه تفریحات مختلف می توانید به بخش دیدنی ها و تفریحات در همین مطلب مراجعه کنید. هزینه هر کدام از آنها همراه با شرایط استفاده در بخش مربوطه به طور کامل آورده شده است.

ساعت بازدید: 

ساعت نیم سال اول: 08:00 تا 19:00

ساعت نیم سال دوم: 09:00 تا 17:30

تله کابین رامسر | Photo by : Unknown
تله کابین رامسر | Photo by : Unknown
شهربازی سرزمین رویاها | Photo by : Unknown

جاذبه های نزدیک به تله کابین رامسر

اگر می خواهید از دیگر جاذبه های شهر رامسر دیدن کنید می توانید به لیست زیر مراجعه کنید:

  • کاخ موزه رامسر در فاصله 12.5 کیلومتری
  • بلوار کازینو در فاصله 9 کیلومتری
  • جنگل دالخانی در فاصله 36 کیلومتری

مطالب مرتبط

  • کاخ موزه رامسر

  • جنگل دالخانی رامسر

  • بلوار معلم رامسر

بلوار کازینو رامسر | Photo by : Unknown

Photo by : Unknown

ویدیویی زیبا و دیدنی از مجموعه تله کابین رامسر

سخن آخر

امروز به همراه شما سری به یکی از جاذبه های مشهور رامسر زدیم، سوار بر تله کابین شدیم و به بالای یکی از قله های بلند شهر رفتیم. گشتی در پارک جنگلی زدیم، از تماشای مناظر به وجد آمدیم و راهی شهربازی معروف تله کابین شدیم. با پاندول فضایی در هوا و آسمان چرخیدیم و با بچه ها گشتی در سرزمین رویاها زدیم. راه مان را تا قسمت ساحلی ادامه دادیم و از زیبایی های ساحل دریای خزر لذت بردیم. به عادت همیشه سوار بر قایق شدیم و رامسر را از دریا تماشا کردیم.

منبع: کارناوال

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید