شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیکمبود فزاینده پوشش بیمه، تهدیدی برای همگان

کمبود فزاینده پوشش بیمه، تهدیدی برای همگان

افزایش جمعیت و افزایش ارزش اموال به همراه فزونی حوادث فاجعه‌بار، کمبود پوشش بیمه‌ای را به سطحی خطرناک رسانده است.

به گزارش رتبه انلاین ، سال 2017، مملو از خبرهای ناگوار و رکوردشکن در بخش بیمه بوده است. طوفان ایرما  که طولانی‌ترین طوفان رده 5 در 50 سال گشذته بود، طوفان‌ موسمی هاروی، آتش‌سوزی‌های ماه اکتبر کالیفرنیا در ایالات متحده اتفاق افتاد.

در مجموع کل خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی به 330 میلیارد دلار رسید که دومین رقم ثبت‌شده در جهان محسوب می‌شود که 60 درصد آن بیمه نشده بود.

تغییرات آب و هوایی، افزایش سطح دریاها، افزایش دمای کره زمین همگی عواملی هستند که بر تناوب و شدت حوادث فاجعه‌بار اثر می‌گذارد. رشد جمعیت نیز در این میان بر شدت خسارت‌های می‌افزاید.

تمامی این مسائل، یادآور کمبود پوشش – تفاوت بین کل خسارت‌های اقتصادی و بیمه‌شده- به عنوان دغدغه‌ای اصلی کشورها در واکنش به این نوع حوادث را نشان می‌دهد.

کمبود پوشش بیمه حوادث طی 40 سال گذشته، به طور محسوسی افزایش یافته است. بر اساس گزارش سوئیس‌ری، در دهه گذشته، کل آسیب‌های تجمیعی به اموال در جهان در نتیجه حوادث طبیعی، 8/1 تریلیون دلار بوده است. حداقل، 70 درصد از این خسارت‌ها پوشش نداشتند.

در ایالات متحده، این مشکل بیشتر در خطرات خاص مانند پوشش سیل یا زلزله دیده می‌شود. در حادثه زلزله بزرگ گسل سان‌اندریاس، متخصصین هشدار داده بودند که تنها 9 درصد از 13 درصد اموال این منطقه تحت پوشش زلزله قرار دارند.

در این کشور، 29 میلیون اموال وجود دارد که در سطح متوسط در معرض ریسک سیل قرار دارند اما پوشش سیل اجباری نیست زیرا این موارد خارج از مناطق خاص خطرات سیل محسوب می‌شود.

بیش از پنج میلیون مورد از این اموال در فلوریدا قرار دارد که بیش از نیمی از آن (54 درصد) از کل اموال این ایالت را دربرمی‌گیرد.

ایالت‌های تگزاس و کالیفرنیا هر یک سه میلیون اموال در معرض ریسک دارند. دیگر ایالت‌های نیز به همین ترتیب اما هیچ نوع پوشش بیمه‌ای برای آنها به صورت اجباری لحاظ نشده است.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید