جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیکاربران ماهانه اینستاگرام به ۸۰۰ میلیون نفر رسید

کاربران ماهانه اینستاگرام به ۸۰۰ میلیون نفر رسید

زمانیکه فیس بوک ، اینستاگرام را خرید شمار کاربران آن به ۵۰ میلیون نفر نمی‌رسید. این معامله در بهار سال ۲۰۱۲ میلادی اتفاق افتاد و از آن زمان تا کنون تحولات بزرگی در این صنعت اتفاق افتاده است. استفاده از شبکه‌های مجازی در دنیا رشد کرده است و بخش زیادی از کسب و کارها از فضای مجازی برای تبلیغات و جلب مشتری استفاده می‌کنند.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل ازاستاتیستا،زمانی که مارک زاکبرگ اعلام کرد برای خرید اینستاگرام یک میلیارد دلار می‌پردازد، منتقدان زیادی  داشت. در آن زمان خرید یک اپلیکیشن اشتراک عکس نوپا که نتوانسته بود کاربران زیادی را جذب کند سیاستی نادرست قلمداد می‌شد ولی بسیاری با توجه به تصمیمات این جوان کار‌آفرین و خلاق بیان کردند که او قصد دارد قبل از اینکه اینستاگرام یک رقیب جدی و سرسخت برای فیس‌بوک تبدیل شود، آن را خریداری کند و مدیریت هر دو را بر عهده بگیرد. حال با گذشت بیش از ۵ سال از این معامله بزرگ، به نظر می‌رسد زاکربرگ  بهترین تصمیم را اتخاذ کرده بود.

رشد شمار کاربران این اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس در سالهای اخیر بحث برانگیز بود . آمار نشان می‌دهد در سپتامبر سال جاری بالغ بر ۸۰۰ میلیون کاربر از اینستاگرام استفاده می‌کردند در حالیکه در آوریل همین سال شمار کاربران ان برابر با ۷۰۰ میلیون نفر بود. از طرف دیگر بیشترین شمار تبلیغات در شبکه های مجازی در اینستاگرام انجام شده است . جالب این جاست که مطالعات از تاثیرگذاری بیشتر تبلیغات در اینستاگرام نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی خبر می‌دهد که موفقیتی بزرگ برای این برند است.

حال سوال این است که ارزش کنونی اینستاگرام چقدر است؟سوالی که تا کنون پاسخی برای آن یافته نشده است ولی تنها می‌توان گفت که شرکت مادر snapchat  هم اکنون ارزشی بالغ بر ۱۸ میلیارد دلار دارد و ارزش اینستاگرام خیلی فراتر از ارزش اسنپ چت است. بنابراین تصمیم زاکربرگ در خرید این براند هم تصمیمی اقتصادی بود و هم منافع زیادی برای کسب و کار فیس بوک داشت.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید