شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیوضعیت آب و هوا در ابتدای نوروز

وضعیت آب و هوا در ابتدای نوروز

اواخر وقت دوشنبه 28 اسفند 1396 با خروج سامانه بارشی، جوی ارام تا پنج‌شنبه 2 فروردین 1397 بر کشور حاکم خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان،با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور، گفت: یکشنبه 1396/12/27  در شرق، شمال‌شرق، و بخش‌هایی از جنوب‌شرق کشور، البرز شرقی و برخی مناطق مرکزی کشور و شمال استان هرمزگان بارش باران، گاهی وزش باد شدید در برخی مناطق رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به این‌‌که بارش طی این روز در خراسان‌رضوی، خراسان جنوبی، یزد و شمال کرمان از شدت بیش‌تری برخوردار است، خاطرنشان کرد: در این مدت بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود.

وی افزود: در این روز به سبب وزش باد شدید در برخی مناطق جنوب‌شرق کشور پدیده گرد و خاک را خواهیم داشت.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به کاهش حدود 7 تا 12 درجه‌ای دما در مناطق شرقی و جنوب‌شرقی از افزایش نسبی دما در سایر مناطق کشور خبر داد.

به گفته این مسئول، روز دوشنبه 1396/12/28 فعالیت سامانه هم‌چنان در برخی مناطق شمال‌شرق، شرق و برخی مناطق جنوب‌شرق ادامه داشته و در این مناطق سبب بارش باران، گاهی وزش باد شدید و رعد و برق خواهد شد.

وظیفه در ادامه گفت: از اواخر وقت روز دوشنبه با خروج سامانه بارشی، جوی آرام بر کشور حاکم خواهد شد و تا روز پنج‌شنبه 1397/1/2 این شرایط باقی خواهد ماند.

وی از یکشنبه تا اوایل وقت دوشنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز را به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم پیش‌بینی نمود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید