جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیهند بزرگترین مصرف‌کننده شیر و لبنیات دنیا

هند بزرگترین مصرف‌کننده شیر و لبنیات دنیا

مونا مشهدی رجبی: شیر یکی از فراورده‌های ارزشمند غذایی است که مصرف آن به همه توصیه می‌شود . مصرف این ماده غذایی برای دوره رشد کودکان ضروری است و برای حفظات از استخوان ها در بزرگسالان منافع زیادی دارد. آمار نشان می دهد مصرف سرانه شیر در کشورهای در حال توسعه کمتر از کشورهای صنعتی است.به تعبیر بهتر هرچه اقتصاد یک کشور توسعه یافته تر باشد، سرانه مصرف لبنیات به عنوان مواد غذایی ارزشمند بیشتر است.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از سازمان خوار و بار و کشاورزی جهانی ، در سال ۲۰۱۷ میلادی هند بزرگترین مصرف‌کننده شیر و فراورده‌های لبنی در دنیا بود . در این سال ۱۶۰ میلیون لیتر شیر و فراورده‌های لبنی در هند مصرف شد که با توجه به  جمعیت بیش از ۱.۲ میلیارد نفری این کشور ، رقم سرانه بالایی ندارد.

دومین مصرف کننده بزرگ شیر و فراورده‌های لبنی در دنیا کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند. در سال قبل ۲۷ کشور کشور عضو اتحادیه اروپا ۱۵۴ میلیون و ۹۶۰ هزار تن شیر مصرف کردند. امریکا از نظر مصرف شیر ولبنیات دردنیا جایگاه سوم را دارد و  در سال ۲۰۱۷ میلادی ۹۸ میلیون و ۳۸ هزار تن شیر در این کشور مصرف شده است ولی در میان کشورهایی است که بالاترین سرانه مصرف لبنیات را دارد.

دیگر کشورهای بزرگ مصرف‌کننده شیر در دنیا کشورهای چین و برزیل و روسیه و نیوزیلند هستند. کانادا در این رده‌بندی جایگاه یازدهم را دارد و  فیلیپین که هفدهمین کشور بزرگ مصرف کننده شیر و فراورده‌های لبنی در جهان است تنها ۷۲  هزار تن  از این فراورده‌های غذایی ارزشمند مصرف کرده است. در این گزارش تنها بزرگترین مصرف کنندگان شیر و لبنیات معرفی شده‌اند و در مورد میزان مصرف دیگر کشورها اطلاعاتی ارایه نشده است.

بزرگترین مصرف کنندگان شیر در دنیا
رتبهنام کشورمیزان مصرف در سال ۲۰۱۷

( هزار تن)

۱هند۱۶۰۰۰۰
۲اتحادیه اروپا۱۵۴۹۶۰
۳امریکا۹۸۰۳۸
۴چین۳۷۵۵۳
۵برزیل۳۴۲۵۸
۶روسیه۳۰۹۵۰
۷نیوزیلند۲۱۶۲۲
۸مکزیک۱۲۴۱۳
۹اوکراین۱۰۵۰۹
۱۰آرژانتین۱۰۳۸۴
۱۱کانادا۹۴۸۹
۱۲استرالیا۸۹۱۵
۱۳ژاپن۷۴۰۰
۱۴بلاروس۷۰۸۵
۱۵کره جنوبی۲۰۸۳
۱۶تایوان۴۴۵
۱۷فیلیپین۷۲
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید