جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریموزه لوور روزهای بیشتری رایگان می‌شود

موزه لوور روزهای بیشتری رایگان می‌شود


مسؤولان موزه لوور فرانسه اعلام کردند در هر ماه یک، شنبه شب را به صورت رایگان پذیرای علاقه‌مندان و گردشگران خواهند بود.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا به نقل از فرانس۲۴، لوور به عنوان پربازدیدترین موزه جهان پیش از این در کل سال شش روز را به صورت رایگان فعالیت می‌کرد اما گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که این طرح موفقیتی در جذب طیف گسترده‌تری از جامعه فرانسوی نداشته است و به همین دلیل و بر اساس طرح جدید هر ماه یک، شنبه‌شب را نیز رایگان خواهد بود تا جوانان و خانواده‌های کم‌درآمدتر نیز بتوانند این مکان فرهنگی و هنری دیدن کنند.

هدف از این طرح که قرار است از پنجم ژانویه اجرایی شود این است که افراد ساکن در مناطق فقیر حومه پاریس و همچنین جوانان و خانواده‌ها و فرزندانشان نیز فرصت بازدید از لوور را به دست آورند.

هم‌اکنون بهای بلیت کامل بازدید از موزه لوور ۱۷ یورو (۱۹ دلار) است.

شمار بازدیدکنندگان فرانسوی از موزه لوور در شش روز تعطیل سال این موزه برای اولین بار کاهش یافته است و این در حالی است که تعداد گردشگران خارجی لوور همواره در حال رشد است.

شمار گردشگران موزه لوور در سال ۲۰۱۷ با افزایش چشمگیر به ۸.۱ میلیون نفر رسید تا آن را تبدیل به پربازدیدترین گالری جهان کند، این در حالی است که در سال ۲۰۱۶ و بروز حملات تروریستی در پاریس شمار بازیدکنندگان از این موزه افت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده بود.

اعتراضات اخیر جلیقه‌زردها که به سبب افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی و سیاست‌های محیط‌زیستی «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه شکل گرفته نیز چهره شهر پاریس به عنوان پرگردشگرترین شهر جهان را به یک میدان مبارزه خیابانی تبدیل کرده و حتی باعث شد برخی موزه‌ها، اماکن فرهنگی و گالری‌های شهر در اول ههفته جاری تعطیل شوند.

این معترضان تاکنون به تاق نصرت در میدان«شارل دوگل» حمله‌ کرده‌اند و روی دیوارهای آن را با نقاشی‌های گرافیتی پر کرده‌اند و همچنین چندین مجسمه یادبود در این مکان تاریخی از جمله مجسمه ماریان (الهه آزادی و نماد ملی جمهوری فرانسه) را تخریب کرده‌اند.

گالری ملی «ژو دو پوم» که یک مرکز هنری برای تصاویر و رسانه‌های مدرن و پست‌مدرن نیز از هجوم معترضان در امان نبوده است.

سازمان جهانی گردشگری در گزارش سالانه ۲۰۱۷، فرانسه را با جذب ۸۶.۹ میلیون گردشگر در رتبه نخست قرار داد و پاریس نیز همچنان در صدر فهرست محبوب‌ترین شهرهای توریستی قرار دارد. ناآرامی‌ها اخیر بویژه در ماه پایانی سال و نزدیک شدن به ایام کریسمس می‌تواند آثار منفی برای صنعت گردشگری پاریس و فرانسه به همراه داشته باشد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید