جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیمردم کدام کشورها بیشتر کار می کنند

مردم کدام کشورها بیشتر کار می کنند

مونا مشهدی رجبی :متوسط تعداد ساعات کاری افراد  شاخص اقتصادی بسیار مهمی است و هر کشوری تلاش می‌کند تا ساعت کاری مناسبی برای نیروی کارش تعیین کند. در برخی از کشورها ساعات کاری افراد بیش از ساعت تصویب شده توسط دولت است  و به همین دلیل دربالای  فهرست کشورهایی که بیشترین ساعات کاری را دارند ، جای گرفته اند.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی، در اغلب کشورها متوسط ساعات کاری  بین ۴۰ تا ۴۴ ساعت در هر هفته است  ولی برخی از کشورها این ساعت کاری را نامناسب می‌دانند و افراد را مجبور به صرف زمان بیشتری برای کار می‌کنند.

نیروهای کاری در کشور مکزیک طولانی‌ترین ساعت کاری را دردنیا دارند. در این کشور به طور متوسط افراد ۴۸ ساعت در هفته و ۲۲۴۶ ساعت در سال کار می‌کنند. با وجوداینکه این ساعت کاری مرجع در کشور است ولی اغلب کارکنان بخش خصوصی در این کشور بیش از این در محل کارشان هستند  و حتی تا مرز ۲۳۰۰ ساعت در سال هم کار می‌کنند.

کره‌جنوبی جایگاه دوم را دارد و  مردم در این کشور ۲۱۱۳ ساعت در سال را به کار کردن اختصاص می‌دهند. البته ساعت کار رسمی در این کشور ۴۰ ساعت در هفته است ولی  عملا ساعت کاری  مردم بیش از این است. در یونان مردم سالانه ۲۰۴۲ ساعت کار می‌کنند . طبق قانون کار در این کشور به طور متوسط هر فرد باید ۴۲ ساعت در هفته کار کند ولی به دلیل افزایش تقاضا برای اضافه کاری  هم از طرف کارفرما و هم از طرف نیروی کا ، ساعت کاری مردم بسیار بیشتر از ۴۲ ساعت در هفته است.

کشور شیلی  چهارمین کشور این فهرست ولی یک تفاوت مهم دیگر این است که این کشور یک روز تعطیل دارد و مردم باید ۴۵ ساعت در شش روز کار کنند. در سه کشور دیگر تعداد روزهای کاری ۵ روز بود.در سال گذشته سرانه  ساعت کاری مردم شیلی ۱۹۸۸ ساعت در سال بود.

در این رده‌بندی ترکیه جایگاه یازده را در میان ۳۵ کشور عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی دارد و هر فرد به طور متوسط ۱۸۳۲ ساعت در سال کار می‌کند. در این فهرست امریکا جایگاه سیزده، کانادا جایگاه بیست، بریتانیا جایگاه بیست و سه و سوییس جایگاه بیست و هشت را دارد.کمترین ساعت کاری به آلمان تعلق دارد، مردم در این کشور سالانه ۱۳۷۱ ساعت کار می‌کنند و بعد از آلمان کشورهای هلند و نروژ قرار گرفته‌اند.

 

ساعت کاری هر فرد شاغل در سال ۲۰۱۶
 کار در سال(ساعت)نام کشوررتبه
۲۲۴۶مکزیک۱
۲۱۱۳کره جنوبی۲
۲۰۴۲یونان۳
۱۹۸۸شیلی۴
۱۹۶۳لهستان۵
۱۹۰۳لاتیو۶
۱۸۸۰ایسلند۷
۱۸۶۸پرتقال۸
۱۸۵۸اسراییل۹
۱۸۵۲استونی۱۰
۱۸۳۲ترکیه۱۱
۱۸۲۰ایرلند۱۲
۱۷۹۰امریکا۱۳
۱۷۷۹چک۱۴
۱۷۵۷نیوزیلند۱۵
۱۷۵۴اسلواکی۱۶
۱۷۴۹مجارستان۱۷
۱۷۲۵ایتالیا۱۸
۱۷۱۹ژاپن۱۹
۱۷۰۶کانادا۲۰
۱۶۹۱اسپانیا۲۱
۱۶۷۶اسلوانی۲۲
۱۶۷۴بریتانیا۲۳
۱۶۶۵استرالیا۲۴
۱۶۴۶فنلاند۲۵
۱۶۲۵اتریش۲۶
۱۶۱۲سوید۲۷
۱۵۹۰سوییس۲۸
۱۵۴۱بلژیک۲۹
۱۵۰۷لوکسامبورگ۳۰
۱۴۸۲فرانسه۳۱
۱۴۵۷دانمارک۳۲
۱۴۲۴نروژ۳۳
۱۴۱۹هلند۳۴
۱۳۷۱آلمان۳۵

 

تالاتل

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید