جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیمردم دنیا نگران چه هستند

مردم دنیا نگران چه هستند

مونا مشهدی رجبی: در دنیای امروزه ریسک‌های زیادی وجود دارد که برخی از این ریسک‌ها سیاسی و برخی دیگر اقتصادی است .

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از موسسه رتبه‌بندی و مطالعاتی پیو، خطرات مختلفی مردم دنیا را تهدید می‌کند  و مردم در قاره‌ها و مناطق مختلف به این تهدیدات اذعان می‌کنند.  اما سه تهدید اصلی و مهم از نظر مردم دنیا  را می‌توان حملات تروریستی  گروه ISIS، تغییرات جوی و در نهایت حملات سایبری دانست .

 تهدیدات اصلی در دنیای امروز چیست

طبق این مطالعه مردم از  هفت مساله احساس خطر می‌کنند. اول از حملات تروریستی گروهISIS  و توسعه این گروه و اعضای آنها، دوم تغییرات جو زمین و تغییرات آب و هوایی، سوم حملات سایبری، چهارم شمار بالای پناه‌جوهای خارج شده از کشورهای عراق و سوریه، پنجم قدرت و نفوذ امریکا ، ششم قدرت و نفوذ روسیه  و در نهایت قدرت و نفوذ کشور چین.

آیا خطرات حس شده در تمام قاره‌ها یکسان است

طبق این گزارش مردم  در قاره‌های مختلف تصورات متفاوتی از تهدیدهای پیش روی خود دارند. مثلا مردم اروپا ISIS را اصلی‌ترین تهدید خود می‌دانند و ۷۴ درصد از مردم در مورد این تهدید احساس نگرانی کرده‌اند.مردم در منطقه آسیا و اقیانوسیه هم ISIS را تهدیدی جدی می‌دانند ولی همان اندازه که نگران حملات تروریستی این گروه هستند از تغییرات جوی و آب و هوایی هم احساس نگرانی می‌کنند.

مردم خاورمیانه بیش از حملات تروریستی ، نگران شرایط اقتصادی دنیا هستند. ۵۹ درصد از مردم این منطقه تغییرات شرایط اقتصادی دنیا را تهدیدی بزرگ برای خود و کشورشان می‌دانند. در قاره افریقا و امریکای لاتین، تغییرات جوی و آب و هوایی تهدید اصلی برای مردم محسوب می شود.

 

سهم مردم نگران در مورد تهدیدات مختلف  در دنیای امروز(درصد)
امریکای لاتینافریقاخاورمیانهآسیا و اقیانوسیهاروپانوع تهدید
۴۰۵۴۶۲۷۴ISIS
۷۴۵۸۴۴۶۲۶۴تغییرات جوی
۵۴۵۳۴۰۵۲۵۴حملات سایبری خارجی
۶۱۵۱۵۹۴۶۳۷شرایط اقتصاد دنیا
۳۱۵۵۴۸۳۵۴۱افزایش شمار پناه جوها
۴۷۳۷۵۰۳۵۳۱قدرت و نفوذ امریکا
۲۳۳۱۳۵۲۹۴۱قدرت و نفوذ روسیه
۲۵۳۲۲۰۴۷۳۰قدرت و نفوذ چین

 

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید