جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهتجارتاصناف و اتاق‌هاماه نوامبر، سوادآموزی مالی و بیمه در کانادا

ماه نوامبر، سوادآموزی مالی و بیمه در کانادا

 

دولت کانادا در یک طرح تازه ماه نوامبر را برای سواد اموزی مالی در این کشور اختصاص داد.

به  گزارش رتبه آنلاین از افق، ماه نوامبر، ماه سوادآموزی مالی در کانادا است و بر اساس طرح دولت، در ماه سوادآموزی مالی، شهروندان کانادایی  تشویق می‌شوند تا عملکردی ملموس نسبت به مدیریت بهینه‌تر پول و وام خود داشته باشند ؛فعالیتی که شامل بودجه‌بندی، داشتن یک طرح پس‌انداز و درک حقوق و مسئولیت‌های مالی است.

میشل ازیز، معاون فروش طرح پوشش کانادا، در این خصوص با اشاره به اینکه سوادآموزی بیمه، امور مالی شخصی و خانوادگی را دربرمی‌گیرد،گفت: وقتی در این حوزه سخن به میان می‌آید، کانادایی‌ها کم می‌آورند و این باید تغییر کند.

وی ادامه داد: هر‌آنچه به تازگی درباره بودجه‌بندی یا برنامه بازنشستگی مطالعه می‌کنم بر این توجه دارد که مردم توان پرداخت وام‌ خود را ندارند، اما با این وجود کسی  درباره بیمه صحبت نمی‌کند.

وی افزود: می‌بینید که رکورد وام، شکسته شده و فکر کنم مردم پوششی نسبت به حوادث ناگهانی که ممکن است اتفاقی بیفتد، ندارند.

او تاکید کرد:  معتقدم مردم همچنان فکر می‌کنند که به بیمه نیازی ندارند یا می‌گویند «بیمه به میزان کافی دارم.» اما آنها نمی‌دانند «کافی» یعنی چقدر؟.

وی تاکید کرد: آنها این را از تجربه خود می‌گویند. برخی افراد می‌گویند: من کلی پول دارم. خیلی خوب، شما 75 هزار دلار در سال پول درمی‌آوری، بنابراین، یک پوشش 75 هزار دلاری داری؟  آیا این مقدار پول، رهن، تحصیل کودکان و هزینه‌های کفن و دفن را هم پوشش می‌دهد؟ فکر نکنم ما کار بزرگی می‌کنیم که به مردم اجازه می‌دهیم تا درباره این عنصر ریسک بزرگ درکی داشته باشند.

ازیز در ادامه گفت: «افراد با فوت، روبرو هستند که نیاز به پوشش دارد. ما باید افراد را به چیزی که نیاز دارند آموزش دهیم. بیمه تنها یک موضوع جذاب نیست. اما مردم درباره رهن صحبت می‌کنند و از وام خود می‌گویند اما هیچ‌کس نمی‌خواهد درباره بیمه صحبتی به میان بیاورد. او تصریح کرد: بیمه به عنوان یک صنعت،  باید نیاز را بهتر نشان دهد و بر بازاریابی بیشتر تأکید کند.

منبع: انشورنس بیزینس، نوامبر 2017

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید