جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیفروش دارایی‌های غیرمنقول برای دستگاه‌های اجرایی مجاز شد

فروش دارایی‌های غیرمنقول برای دستگاه‌های اجرایی مجاز شد

با تصویب مجلس دستگاه‌های اجرایی اجازه یافتند که اقدام به فروش دارایی‌های غیرمنقول طبق قانون اساسی کنند.

به گزارش رتبه آنلاین، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97، نمایندگان مجلس با بند (ب) تبصره 12 این لایحه با 142 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع موافقت کردند.

گفتنی است در بند (ب) تبصره 12 لایحه بودجه سال آینده آمده است: دستگاه‌های اجرائی مجازند از محل فروش اموال و دارایی‌های غیرمنقول مازاد در اختیار خود به‌استثنای انفال و اموال دستگاه‌های زیر نظر مقام معظم رهبری و موارد مصداق مندرج در اصل هشتاد و سوم قانون اساسی به محل درآمد عمومی واریز کنند.

شرایط فروش ساختمان‌های ملکی دستگاه‌های اجرایی در شهرستان ‌ها مشخص شد

با موافقت مجلس شورای اسلامی، شرایط فروش ساختمان‌های ملکی دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهرستان‌های استان‌ها تعیین شد.

در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 نمایندگان مجلس بند (د) تبصره 12 را مورد تصویب قرار دادند. نمایندگان با 141 رأی موافق، 27 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در صحن این بند را به تصویب رساندند.

در بند (د) تبصره 12 لایحه مذکور عنوان شده است: به منظور تکمیل یا احداث مجتمع‌های اداری شهرستان‌ها، استانداران موظفند پیشنهاد فروش ساختمان‌های ملکی دستگاههای اجرائی مستقر در شهرستان‌های استان به‌استثنای اموال دستگاههای زیر نظر مقام معظم رهبری و موارد مصداق مندرج در اصل هشتاد و سوم قانون اساسی با رعایت قوانین را به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه و پس از تصویب، درآمد حاصل را به ردیف درآمد عمومی 210201 واریز کنند.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید