جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیشرق آسیا رکورددار بیکاری

شرق آسیا رکورددار بیکاری

بیکاری معضلی جهانی است ولی این مشکل در میان کشورهای در حال توسعه و کشورهای فقیر بزرگتر از کشورهای دیگر است زیرا در این کشورها پتانسیل اقتصاد برای ایجاد شغل بسیار کمتر از کشورهای صنعتی است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سازمان بین‌المللی کار  در سال  ۲۰۱۸ میلادی بیشترین شمار بیکاران در کشورهای شرق آسیا زندگی خواهند کرد. انتظار می‌رود در این سال۴۲.۴ میلیون نفر  بیکار در این منطقه حضور داشته باشند که تعداد آنها نسبت به سال ۲۰۱۶حدود ۸۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

در سال آینده تعداد بیکاران در کشورهای صنعتی  و توسعه یافته  و اعضای اتحادیه اروپا با ۶۰۰ هزار کاهش نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی به مرز ۳۸ میلیون نفر می رسد . کشورهای شمال و غرب اروپا  که عضو اتحادیه اروپا نیستند نیزدر این بازه دو ساله  شاهد کاهش شمار بیکاران خواهند بود. در سال ۲۰۱۸ میلادی تعداد بیکاران در این کشورها به مرز ۱۹.۴ میلیون نفر می‌رسد در حالی‌که در سال ۲۰۱۶ تعداد بیکاران برابر با ۲۰.۲ میلیون نفر بوده است. طبق این گزارش تنها در کشورهای صنعتی و توسعه یافته امریکا و اروپا ما شاهد افت شمار بیکاران خواهیم بود و در دیگر مناطق دنیا افزایش بیکاری معضلات زیادی برای  اقتصاد ایجاد خواهد کرد.

 

انتظار می‌رود در  سال ۲۰۱۸ میلادی شمار بیکاران در خاورمیانه به ۱۴ میلیون نفر برسد که ۷۰۰ هزار نفر بیش از سال ۲۰۱۶ خواهد بود. در سال آینده پیش بینی می شود  ۹.۲ میلیون نفر در کشورهای شمال افریقا بیکار باشند که شمار آنها ۲۰۰ هزار نفر بیش از سال ۲۰۱۶ خواهد بود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید