جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیسود آوری صنعت بانکداری در اقتصاد ایران ادامه دارد

سود آوری صنعت بانکداری در اقتصاد ایران ادامه دارد

نگاهی به وضعیت بهره وری سرمایه در اقتصاد ایران و سنایع مختلف در سال 95 از این موضوع خبر دارد که صنعت بانکداری همچنان پیشتاز است و با فاصله معناداری سودآورتر است.

به گزارش رتبه آنلاین، فرشید شکرخدایی دبیر نهمین جشنواره ملی بهره وری،در گزارش تحلیلی خود که در این رویداد ملی ارائه کرد، به تحلیل صنایع محتلف پرداخت و  با اشاره به تحلیل‌هایی از متوسط ارزش افزوده در صنایع مختلف ایران گفت: متوسط ارزش افزوده صنعت بانکداری نشان می‌دهد این صنعت تا سال ۹۵ سود اورترین صنعت کشور بوده است .

شکرخدایی با اشاره به روند انتخاب شرکت‌های برتر گفت: محاسبه بهره‌وری برای همه شرکت‌ها یک هدیه به شرکت‌هاست که بدون هیچ هزینه و با استانداردهای جهانی انجام می‌شود.
او ادامه داد: الزام ما صورت‌های مالی حسابرسی شده بوده است که با درخواست شرکت‌ها انجام می‌شود.

کمک به موضوع بهره وری در ایران 

وی در حاشیه برگزاری نهمین جشنواره ملی بهره‌وری که شب 24 دی برگزار شد، با اشاره به برگزاری 9دوره این مسابقه ملی گفت:  اهمیت این رویداد از این جهت است که طی دهه‌های اخیر، شاخص‌های بهره وری هزاران شرکت را به رایگان محاسبه کرده‌ایم و در اختیار شرکت ها قرار دادیم تا  در عمل  هزار تجربه موفق کسب و کار مستند شود.

او با بیان قرار گیری این رویداد ملی در آستانه دهه دوم عمر خود افزود: در قالب جشنواره ملی بهره وری آمار  «رضایت سنجی محل کار» 27000 شاغل را انجام داده ایم و 6800 داور فرهیخته را به صورت آنلاین با این رویداد ملی همراه کرده‌ایم که در نوع خود یک اتفاق مهم و ملی است.

بلند پروازی در  آینده جشنواره ملی بهره وری

وی با اشاره به برنامه‌های آتی نیز تاکید کرد: برنامه های بلند پروازانه ای را در سر داریم، که در این خصوص، برگزاری جشنواره بهره‌وری استان‌ها به صورت مستقل و راه انداری مسابقات جدید از جمله مسابقه ملی وارد کننده نمونه در دستور کار است و همچنین توسعه فعالیت‌ها در ثبت تجربیات موفق شرکت‌های دانش بنیان سرعت بیشتری خواهد یافت .

شکر خدایی همچنین خبر داد: در سالهای آینده سامانه داوری بازنگری اساسی خواهد شد و تعداد داوران به بالای ده هزار نفر خواهد رسید  تا در کنار راه اندازی انتشارات جشنواره و همکاری با پایگاه خبری رتبه آنلاین اطلاع رسانی در حوزه بهره وری ایران تغییرات محسوسی رخ دهد.

او درباره توسعه همکاری‌ها با انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی  هم توضیح داد: با ایجاد شبکه گسترده تر انجمن ها و تشکل ها و فدراسیون ها تلاش گسترده ای برای نقش آفرینی هر چه بیشتر تشکل ها در داوری ها و توسعه بهره وری رقم  خواهد خورد که نتایجش در سالهای آینده مشخص خواهد شد.

وی تشریح کرد: همچنین بخش ویژه‌ای برای دانشجویان مدیریت و صنایع و اقتصاد راه اندازی خواهد شد تا دسترسی راحت‌تری به شاخص‌های بهره وری شرکت‌ها جهت نوشتن مقالات و پایان نامه‌ها شکل گیرد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید