جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیسهم زنان در فرصت های شغلی امریکا

سهم زنان در فرصت های شغلی امریکا

با وجود اینکه شرکتهای فعل در عرصه تکنولوژی اعلام  کرده‌اند که تلاش می‌کنند تا فرصت‌های برابری را برای زنان  و اقلیت های نژادی در  بازار کار کشورهای صنعتی فراهم کنند و زمینه اشتغال آن  افراد را ایجاد کنند، ولی آمارهای منتشر شده  نشان می‌دهد که سهم مردان سفید پوست در میان کارکنان گوگل بیش از دیگر نژادها و زنان است .

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از  واشنگتن پست، با وجود اینکه ۴۸ درصد از نیروهای کاری فعال در بخشهای غیر از تکنولوژی امریکا را زنان تشکیل می‌دهند ولی در شرکت گوگل تنها ۲۰ درصد از کارکنان زن هستند. طبق این گزارش ۵۳ درصد از کارکنان گوگل را افراد سفید پوست تشکیل می‌دهند در حالیکه در صنایع دیگر به جز تکنولوژی ۶۱ درصد از کا رکنان را سفید پوستان تشکیل می‌دهند. این آمار نشان می‌دهد با وجود اینکه سهم زیادی از کارکنان گوگل را سفید پوستان تشکیل می‌دهند ولی هنوز فرصت‌های بیشتری نسبت به دیگر بخش‌های اقتصادی برای تژادهای دیگر وجود دارد.

در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۹ درصد از کارکنان گوگل را آسیایی‌ها تشکیل می دادند در حالی‌که در بخشهای غیر از حوزه  تکنولوژی ،آسیایی ها ۲۳ درصد از نیروهای کاری را تشکیل داده بودند.جالب این جاست که تنها یک درصد از کار کنان گوگل راسیاه پوستان تشکیل می دهند و ۳ درصد از آنها را دو رگه ها تشکیل می دهند. درسال گذشته ۳ درصد از کارکنان گوگل از نژاد زرد بودند.

ترکیب کارکنان شرکتهای فعال در حوزه های غیر از تکنولوژی
سهم به کل کارکنان(درصد)کارکنان
۵۲مردان
۴۸زنان
۶۱سفید پوست
۲۳آسیایی
۵دو رگه
۵سیاه پوست
۵زرد پوست

 

ترکیب کارکنان گوگل
سهم به کل کارکنان(درصد)کارکنان
۸۰مردان
۲۰زنان
۵۳سفید پوست
۳۹آسیایی
۳دو رگه
۱سیاه پوست
۳زرد پوست
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید