به گزارش رتبه آنلاین از چمدان، شرکت آی‌جی‌ای، شرکت پیمانکارِ فرودگاه جدید استانبول در ترکیه قراردادی را برای ساخت هتلی با گروه هتل‌های زنجیره‌ای یوتل در لندن امضا کرد.

این یوتل جدید که در مجموع ۴۵۱ اتاق دارد یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های فرودگاهی جهان خواهد بود که هم از طریق محدوده مرز هوایی و هم در محدوده پیش‌از کنترل گذرنامه دسترسی به آن میسر است. فضای هتل در محدوده مرز هوایی دارای ۱۰۲ اتاق و در محدوده پیش‌از کنترل گذرنامه دارای ۳۴۹ اتاق است.

فضای هتل در محدوده پیش‌ از کنترل گذرنامه به رستوران، باشگاه ورزشی و کافی‌شاپ مجهز است.

فرودگاه جدید استانبول قرار است با گنجایش ۲۰۰ میلیون مسافر در سال به بزرگ‌ترین فرودگاه جهان تبدیل شود. این فرودگاه که در چهار فاز تکمیل خواهد شد از ۶ باند پرواز، سه پایانه و ۱۰۰هزار مترمربع فضای فروش تشکیل می‌شود.

فناوری‌های هوشمند در تسریع روند فرآیندهای کنترل گذرنامه به مسافران این فرودگاه کمک خواهند کرد.

در حال‌ حاضر، فرودگاه بین‌المللی آتاتورک پانزدهمین فرودگاه پرتردد جهان است. فرودگاه جدید که در زمینی به مساحت ۷۶٫۵ میلیون مترمربع در فاصله ۳۴٫۵ کیلومتری از مرکز استانبول درحال ساخت است به قطب اتصال آفریقای شمالی، اروپا و آسیا تبدیل خواهد شد.

این فرودگاه به ۲۲۸ میز کنترل گذرنامه، ۲۰ هزار صندلی انتظار و ۴۰ هزار جای پارک مجهز است. پس‌ از جایگزینی با فرودگاه آتاتورک، فرودگاه جدید استانبول به قطب اصلی شرکت هواپیمایی ترکیش تبدیل خواهد شد. این شرکت هواپیمایی از استانبول به بیش‌ از ۱۱۰ کشور جهان پرواز می‌کند و بسیاری از گردشگران بین‌المللی با این پرواز به شهر آسیایی‌اروپایی ترکیه می‌آیند.

ترکیه پس‌ از کاهش تعداد گردشگران ورودی در سال ۲۰۱۶ به‌سبب حملات تروریستی، بار دیگر روند روبه‌رشدی را در بخش گردشگری درپیش گرفته است به‌طوری‌که این کشور در سال ۲۰۱۷ به ۳۲٫۴ میلیون گردشگر خوش‌آمد گفت که از این تعداد ۱۰٫۸ میلیون نفر از شهر استانبول بازدید کردند.

رقم گردشگران ورودی ترکیه در سال ۲۰۱۷ نسبت به ۲۵ میلیون گردشگر سال ۲۰۱۶ با رشد قابل‌توجهی مواجه بود. سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۳۶ میلیون نفر از این کشور بازدید کردند که این رقم در سال ۲۰۱۴ برابر با ۴۲ میلیون نفر بود.