شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیرتبه داران سرما در دنیا را بشناسید

رتبه داران سرما در دنیا را بشناسید

سرمای زمستان به معنای بارش های زیاد و پی در پی است که می تواند  زمینه را برای تامین منابع آبی در کشورها فراهم کند. این پدیده‌ای است که در سال‌های اخیر در بسیاری از شهرهای ایران کمتر شده است و امروزه داشتن یک زمستان سرد و پر بارش برای بسیاری از تهرانی‌ها یک رویا است.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از وب سایت themosttoday.com،آنتارکتیکا به عنوان سردترین کشور دنیا انتخاب شده است.البته نمی‌توان این منطقه را  کشوری قابل سکونت دانست زیرا دمای هوا به اندازه‌ای پایین است که در بخش‌های زیادی از آن امکان سکونت وجود ندارد . طبق آمارهای موجود در روزهای زیادی از سال دمای این منطقه به بیش از ۱۰۰ درجه زیر صفر می‌رسد که در این دوره‌ها زندگی در منطقه مذکور غیر ممکن است.

دومین کشور سرد دنیا ،قزاقستان است  که در زمره کشورهای بازمانده از شوروی سابق است.سومین کشور سرد دنیا، کشور روسیه است که در زمستان سرمای هوا در این کشور مانع از خروج شمار زیادی از مردم از خانه می‌شود. حتی در  تابستان هم دمای هوا در بسیاری از مناطق کشور روسیه کمتر از ۰ درجه است و این مساله برای مردمی که چهار فصل را تجربه می‌کنند بسیار عجیب است.چهارمین کشور سرد دنیا،کشور کوچک گرینلند در قاره اروپا است که حتی در فصل تابستان هم یک لایه یخ روی سطح زمین در این کشور دیده می‌شود . در واقع گرینلند کشوری است که دوستداران سرما و ورزش‌های زمستانی می‌توانند به آن سفر کنند.

پنجمین کشور سرد دنیا، کشور کانادا است که با توجه به موقعیت جغرافیایی‌اش در نیمکره شمالی و در نزدیکی قطب شمال، می‌توان انتظار این سرما را از آن داشت.در این کشور تجربه  رسیدن دما به بیش از ۴۰ درجه زیر صفرچندان غیرمنتظره نیست و مردم ماه‌های زیادی از سال را در این وضعیت هوایی سپری می کنند.از دیگر کشورهای سرد دنیا  می توان به امریکا، ایسلند، فنلاند،استونی و مغولستان اشاره کرد.

سردترین کشورهای دنیا
رتبهنام کشورحداقل دما
۱آنتارکتیکا۱۰۰-
۲قزاقستان۶۵-
۳روسیه۶۰-
۴گریلند۵۰-
۵کانادا۴۰-
۶امریکا۳۴-
۷ایسلند۳۰-
۸فنلاند۲۸-
۹استونی۲۵-
۱۰مغولستان۲۰-

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید