جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزدرد کارآفرین از بی‌پولی

درد کارآفرین از بی‌پولی

یک کار آفرین ارومیه‌ای گفت: عمده مشکل تولیدکنندگان و کارآفرینان برای توسعه و اشتغال زایی، کمبود سرمایه است.

به گزارش رتبه آنلاین، نعمانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه با دریافت 100 میلیون تومان وام از اداره کل عشایر استان توانسته دامداری تاسیس  و کارآفرینی کند تصریح کرد: در حال حاضر این دامداری با 180 راس دام سبک با اشتغال زایی 5 نفر به طور مستقیم در زمینی به مساحت 480 متر مربع  در روستای زیوه ارومیه فعال است.

این دامدار کارآفرین با تاکید بر اینکه تسهیلاتی از جهاد کشاورزی و امور عشایر استان دریافت کرده ولی این تسهیلات کافی نیست خاطر نشان کرد: چنانچه  تسهیلات بیشتری با همکاری ارگانهای مرتبط دریافت کنم با رفع مشکلات مالی می توانم با اصلاح نژاد تعداد دام خود را به 300 راس رسانده و بر تعداد کارگران خود اضافه کنم.

وی ادامه داد: هر بسته علوفه دام به قیمت 2500 تومان خریداری می‌شود که نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته و باعث شده در تامین علوفه برای دام مشکل داشته باشیم.

نعمانی با اشاره به اینکه جلوگیری از قاچاق دام دست دلالان دام را کوتاه خواهد کرد، گفت: به دلیل اینکه جلوی قاچاق دام گرفته شده قیمت دام افزایش یافته و به همین علت سرمایه گذاری در بخش دامداری و دامپروری مقرون به صرفه شده است.

این دامدار کارآفرین افزود: اعطای تسهیلات بانکی، رفع موانع تولید و کمک به اشتغال پایدار روستایی مانع از مهاجرت روستاییان و عشایر به شهرها شده و باعث رونق روستاها خواهد شد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید