به گزارش رتبه آنلاین از چمدان، آخرین بار اسفند ماه بود که اعلام شد خانه سیمین و جلال در تاریخ ۱۱ اسفند ۹۶ افتتاح می‌شود، امری که اتفاق نیفتاد اما اینک در اردیبهشت ۹۷ بار دیگر خبر می‌رسد قرار است ۸ اردیبهشت ماه این خانه افتتاح شود.

هر چند پیش‌تر محمد حسین دانایی خواهرزاده جلال آل احمد  در آستانه سالگرد تولد جلال آل احمد در دوم آذرماه ۹۶ با انتقاد از روند کند آماده‌سازی خانه‌موزه جلال و سیمین گفته بود: هنوز چشم‌انداز روشنی برای آن وجود ندارد.

محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تاریخ ۷ اسفند ۹۶ با اشاره به راه اندازی خانه موزه جلال و سیمین گفته بود: خانه موزه به نام «جلال آل احمد و سیمین دانشور» همانطور که در مجوز ثبتی آن از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت شده، باقی می‌ماند.

خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد سال ۱۳۹۳ توسط شهرداری تهران خریداری شد و به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با هدف احیای خانه‌های مشاهیر و بزرگان و پاسداشت منزلت نویسندگان مرمت و بازسازی شده است.

این خانه با مساحت ۴۲۰ مترمربع و زیربنای حدود ۲۵۰ مترمربع سال ۱۳۸۳ با شماره ۱۱۴۶۶ در فهرست میراث ملی ثبت شده است.

پس از اتمام عملیات مرمت، بازسازی و چیدمان، قرار است خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد به عنوان پاتوقی فرهنگی ۸ اردیبهشت ماه با حضور مدیران شهری افتتاح شده و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.