جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهبازار پولی مالیبیمهتوسعه صنعت بیمه در حوادث

توسعه صنعت بیمه در حوادث

بررسی بازخوردها و نتایج برگزاری بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه  در سال جاری گویای این حقیقت است که برترین همایش در 24 سال گذشته ، امسال برکزار شده است.

 

به گزارش رتبه آنلاین روابط عمومی پژوهشکده بیمه، بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه که با هدف ترویج، فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه از ریسک و زیانهای ناشی از وقوع ریسک همزمان با روز بیمه ۱۳ آذر برگزار ‌شد، در سال جاری با حضور فعال نمایندگان و فعالان صنعت بیمه و انبوهی از مسئولین و سیاستگذاران کشور رنگ و بویی متفاوت از گذشته داشت.

حضور وزرای اقتصاد و نفت، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، رییس شورای شهر تهران، ریییس سازمان راهداری رییس بیمه مرکزی و مسئولان ارشد دیگر نشان از  استقبال ویژه مسئولان کشوری داشت که در همایش هم با استقبال عمومی  از سخنرانی‌های کلیدی مواجه شد.

یکی از این نکات برجسته در برگزاری همایش بیست و چهارم برنامه ریزی دقیق برگزاری سخنرانی‌ها و پنل های تخصصی بود که باعث شد 15 پنل‌ تخصصی به بکی از مزیت‌های این رویداد تبدیل شود.
وصول۱۳۷ عنوان مقالات تخصصی مناسب هم یکی دیگر از برتری‌های این رویداد بود که نشان از علم محوری در صنعت بیمه دارد و حالا با انتخاب مناسب مفاله‌های کلیدی از سوی کمیته علمی 17 نفره، به یک تجربه موفق بدل شد.
به باور فعالان صنعت بیمه و کارشناسان ناظر، سیاست گذاری و روند اجرای مناسب همایش امسال باعث شد تا کاربردی‌ترین و بهترین همایش در دوره‌های گذشته ثبت شود؛ چرا که 15 ارائه مقاله  در5 سالن برج میلاد و 32مقاله پوستری به مخاطبان در یک روز عرضه شد که در نوع خود یک رکورد و برتری بود.

۵ پنل تخصصی درحوزه مدیریت ریسک و بیمه و حوادث فاجعه آمیز، مدیریت ریسک و بیمه درصنعت انرژی، مدیریت ریسک و بیمه در صنعت حمل و نقل، مدیریت ریسک و بیمه در حوزه سلامت، مدیریت ریسک و بیمه در موسسات بیمه موضوعاتی بود که به صورت تخصصی بررسی شد و با استقبال خوب کارشناسان هم همراه بود.

بر پایه این گزارش، مراسم افتتاحیه این همایش هم با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی، نفت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس شورای شهر تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران و با  سخنرانی دکتر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی آغاز شد.

ارتقای سهم بیمه در سبد خانوارها

اما در افتتاحیه این همایش، سخنرانی‌های جذابی انجام شد که در ادامه به فرازهایی از این نکات اشاره خواهد شد. دکتر کرباسیان  وزیر اقتصاد در بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه با اعلام اینکه  صنعت بیمه زیرساخت بسط آرامش در جامعه است ،گفت: آینده فضای کسب و کار را در گرو توسعه صنعت بیمه است ومنابع مالی جذب شده توسط صنعت بیمه می تواند در بازارهای پولی و مالی نقش مهمی را ایفا کند.

او توسعه صنعت بیمه را مدیون اطلاع رسانی سالم ، گسترده و شفاف دانست و گفت: در صورتی که شبکه های ارتباطی و رسانه ها در این خصوص تلاش کنند به زودی شاهد خواهیم بود که صنعت بیمه در سبد تمامی خانواده ها قرار می گیرد. وزیر اقتصاد تسهیل بازیازی و بهبود شرایط امدادرسانی را در گرو تاسیس صندوق بیمه همگانی دانست و افزود: صنعت بیمه در اتاق شیشه ای فعالیت می کند و این شفاف سازی می تواند مسیر افزایش ضریب نفوذ آن در جامعه را هموار کند.

 

صندو‌ق بیمه همگانی خسارات طبیعی

محمد رضا پور ابراهیمی  رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم  در این همایش گفت: صنعت بیمه باید پوست‌اندازی کند و نیروهای جوان بر سر کار بیایند.و انتظار ما این است که دکتر همتی با توجه به تجربه و تخصصی که دارد پوست اندازی صنعت بیمه را پیگیری کند.

وی ادامه داد: نیازمند تحول در ساختار، نیروی انسانی و  افشاگری صورت‌های مالی در صنعت بیمه هستیم. همچنین لایحه صندو‌ق بیمه همگانی خسارات طبیعی در صحن علنی منتظر تایید دولت و امضای وزیر اقتصاد است که در صورت تایید، تصویب لایحه ایجاد این صندوق طی دو هفته انجام خواهد شد که اتفاق بزرگی است.

کنترل ریسک صنعت نفت و انرژی

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت هم در این همایش با اشاره به کنترل ریسک مالی در صنعت نفت باید با کمک صنعت بیمه گفت: شرکت‌های بیمه می‌توانند با بازدیدهای اولیه تخصصی و الزام به رعایت ایمنی، ضامن کاهش خطرات و ریسک در حوزه نفت و انرژی باشند.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه حق دارد که نسبت به پیشگیری تهدیدات سخت‌گیری کند و بنده به عنوان وزیر نفت از این سخت گیری حمایت می‌کنم، خطاب به شرکت‌های بیمه ،گفت: قراردادهای بیمه‌ای را درست ببندید و نسبت به تهدیدات آینده حساس باشید.

توسعه صنعت بیمه در حوادث

اسماعیل نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه با اشاره به حادثه خیز بودن کشور و اشاره به زلزله های اخیر در کرمانشاه و کرمان گفت: سالیانه به طور متوسط ۳ هزار نفر بر اثر حوادث مختلف از جمله زلزله و سیل در کشور جان خود را از دست داده و حدود ۵ هزار واحد مسکونی تخریب می شود اما در این مسیر  ماده ۱۰ تنظیم بخشی از قوانین مالی دولت نقشه راه را ترسیم کرده و امیدواریم با نهایی شدن بیمه صندوق حوادث طبیعی بسیاری از ریسک ها پوشش داده شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل پرداخت های نامناسب، بسیاری از کشاورزان محصولات و باغات خود را بیمه نمی کنند.

معاون وزیر کشور اظهارداشت: اگر بتوانیم و کمک کنیم تا تمامی ریسک ها در کشور را بیمه کنیم، تحول بزرگی در کشور، امنیت غذایی، کشاورزی و … به وقوع خواهد پیوست؛ امروز توسعه صنعت بیمه در حوادث یک امر اجتناب ناپذیر است.

تبلیغات برای بیمه های مهندسی

محسن هاشمی ئیس شورای اسلامی شهر تهران هم در بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه گفت: روش فرست لاست در مترو باعث شد تا هزینه بیمه تجهیزات گران قیمت تا حد زیادی کاهش یابد.

هاشمی با اشاره به آتش سوزی ساختمان پلاسکو اظهار داشت: در پلاسکو نمی توانیم پرداخت بیمه ای داشته باشیم زیرا مدیران شهری بیمه را جدی نگرفته اند. وی تصریح کرد: این آمادگی را داریم بستر عقودی را برای چنین فعالیت هایی در تمامی شهرها آماده کنیم.

او اظهار داشت: این بیمه نامه عیوب پنهان ساختمان، مصالح نامرغوب و مسائل مربوط به طراحی و غیره را بیمه می کند؛ لازم است تبلیغات بیشتری برای افزایش آگاهی و فراگیر شدن این بیمه نامه انجام شود.

 

تقدیر از برترین‌های رسانه و روابط عمومی ها

از دیگر رویدادهای جنبی این همایش هم، تقدیر از اصحاب رسانه و روابط عمومی بود که در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه انجام شد.

بر اساس این گزارش، برترین های سومین جشنواره بیمه در رسانه اعلام و از آثار امید اژدری، مهدی حاجی وند و مهدی رهبری گنجه به عنوان رتبه های اول، آثار لیلا اکبرپور، امیر اسماعیل کاظمی، ایمان ایزدی مقدم، مریم حاج نوروزی، محمدرضا چراغی، علی برکات و سمیرا پور مهدی به عنوان رتبه های دوم و آثار مجید مهری، احسان شمشیری، سعید امیر محمدی، مهدی خلیلی، لیلا جودی و مصطفی مینایی جاوید به عنوان رتبه های سوم در حوزه ها و قالبهای مختلف تقدیر شد.

همچنین در این مراسم از مدیران برتر پنجمین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه نیز تقدیرو شرکت بیمه ما رتبه اول، شرکت بیمه دی رتبه دوم و شرکتهای بیمه ایران و نوین مشترکا رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

نشست های حاشیه ای شرکت‌های خارجی و ایرانی

یکی دیگر از برنامه ریزی‌های این همایش که با استقبال هم مواجه شد، هماهنگی مسئولان برگزاری همایش برای دیدارهای شرکت‌های خارجی و ایرانی بود.

برپایه این اطلاع 17 نشست میان شرکت‌های ایرانی و خارجی در حین برگزاری این رویداد از صبح تا بعدازظهر برقرار شد.

دو شکرت مونیخ ری و ناسکو در این دیدارهای خود، با نمایندگان بیمه رازی، ما، اتکایی ایرانیان، البرز،سامان ، سرمد، میهن، خاورمیانه،نوین، ملت و…. دیادرهایی دو جانبه داشتند تا سطح همکاری های بین المللی صنعت بیمه ایارن ارتقا یابد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید