سه‌شنبه 29 اسفند 1402
خانهنظام‌های رتبه‌بندیتازه‌های رتبه‌بندیبرنج ایرانی، صدرنشین افزایش قیمت در بین کالاهای اساسی

برنج ایرانی، صدرنشین افزایش قیمت در بین کالاهای اساسی

برنج ایرانی، صدرنشین افزایش قیمت در بین کالاهای اساسی

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که قیمت برنج طارم اعلا و داخلی هاشمی درجه یک در دی ماه امسال نسبت به دی سال گذشته به ترتیب ۴۷ و ۴۵.۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، ‌بر اساس این آمار قیمت هر کیلوگرم برنج طارم اعلا و داخلی هاشمی درجه یک در دی ماه به ترتیب حدود ۲۲ هزار و ۹۰۰ و ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است. این در حالی است که قیمت هر دو محصول در ماه مشابه سال گذشته تقریبا ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است.

قیمت برنج تایلندی نیز در این ماه ۱۱.۶ درصد افزایش داشته، اما براساس آمارها قیمت برنج پاکستانی باسماتی درجه یک تقریبا ثابت بوده است.

شکر در مقام دوم

همچنین این آمارها نشان می‌دهد که قیمت شکر سفید و شکر بسته ۹۰۰ گرمی در این ماه نسبت به دی سال گذشته ۳۹.۳ و ۳۶.۱ درصد افزایش داشته است. به طوری که در دی ماه امسال هر کیلو شکر سفید حدود ۵۲۰۰ و هر بسته ۹۰۰ گرمی حدود ۵۶۰۰ تومان عرضه شده است.

گوشت گوسفندی در مقام سوم

در این میان هر کیلو گوشت گوسفندی (مخلوط) در در ماه امسال حدودا به قیمت ۸۷ هزار تومان عرضه می‌شده که نسبت به قیمت ۶۸ هزار تومانی آن در ماه مشابه سال گذشته ۲۷.۷ درصد رشد داشته است.
قیمت گوشت گوساله نیز در این ماه ۱۵.۸ درصد افزایش داشته و از حدود ۶۳ هزار و ۹۰۰ تومان در دی ماه سال گذشته به ۷۴ هزار تومان رسیده است.

قیمت مرغ کاهش یافت

همچنین طبق آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صمت قیمت گوشت مرغ تازه در دی ماه امسال ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان بوده که نسبت به قیمت حدود ۱۳ هزار تومانی آن در ماه مشابه سال گذشته ۲.۷ درصد کاهش داشته است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید