جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیبرنامه سوادآموزی بیمه در مدارس هند

برنامه سوادآموزی بیمه در مدارس هند

به منظور اجرای راهبرد ملی آموزش مالی (NSFE) از جمله دانش مدیریت پول، بودجه‌بندی، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، بانک‌داری، اعتبار، بیمه و محصولات و خدمات پوششی، تنطیم‌مقررات‌کنندگان مالی مانند سازمان تنظیم‌مقررات و توسعه بیمه هند (IRDAI)، رزرو بانک هند (RBI)، سازمان بورس و تبادل ارز هند (SEBI) و سازمان تنظیم‌مقررات و توسعه صندوق بازنشستگی (PFRDA) به طور مشترک، مرکز ملی آموزش مالی (NCFE) را تحت راهبرد گروه فنی کمیته شورای ثبات و توسعه مالی (FSDC)، وزارت مالیه هند، راه‌انداز نمود.

به گزارش رتبه آنلاین، سوادآموزی مالی در مدارس یکی از اهداف مهم NSFE محسوب می‌شود. NSFE نیاز به شمول این سوادآموزی به عنوان بخشی از برنامه درسی مدارس را به هیئت‌های مختلف آموزشی در سرتاسر کشور ابلاغ کرده است.

علاوه بر این، شورای ملی پژوهش و آموزش (NCERT)، سیلابس‌ها و کتاب‌های جدید درسی برای تمامی مقاطع تحصیلی، طراحی و تدوین نموده است. این سیلابس‌ها و کتاب‌ها در تمامی حوزه‌های مالی و بیمه از مراحل اولیه مانند عناصری از سوادآموزی بیمه زندگی مانند مفاهیمی مانند خانواده، پس‌انداز، پول و غیره و در کلاس XI به صورت درسی مجزا با عنوان بیمه زندگی در «مطالعات کسب و کار» گنجانده شده است.

این مطلب را شری سانتوش کومار گانگوار، وزیر امور مالیه هند در پاسخ به پرسشی توسط روزنامه لوک سوبها اعلام کرده است.

منبع:  وزارت مالیه هند، مارس 2017

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید