شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهتجارتافزایش ۳۰تا ۴۰درصدی قیمت گل رز در بازار

افزایش ۳۰تا ۴۰درصدی قیمت گل رز در بازار

رییس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه گفت: سردی زمین موجب کاهش گل‌دهی در گلخانه شده است و این امر گل رز را ۳۰ تا ۴۰ درصد و سایر گل‌ها را ۱۰ تا ۲۰ درصد گران کرده است.

به گزارش رتبه آنلاین، اکبر شاهرخی با بیان اینکه در این فصل بهترین گل‌های رز از اصفهان تامین می‌شود، اظهار داشت: در 3 روز اخیر علاوه بر کاهش گلدهی با بسته شدن راه‌ها ارسال گل از اصفهان متوقف شده و این امر نیز بر افزایش قیمت‌ها موثر بوده است.

وی ادامه داد: سایر شهرهایی که در این فصل گل رز از آن‌ها تامین می‌شود دزفول، محلات و یزد هستند که این شهرها نیز با مشکل سرمازدگی و کاهش گلدهی رو به رو بودند و کمبود در بازار به شدت احساس شد.

شاهرخی با بیان اینکه این افزایش قیمت تا چند روز آینده و با نزدیک شدن به ایام خاص ادامه خواهد داشت، افزود: در چند روز آینده به دلیل افزایش تقاضا در بازار انتظار کاهش قیمت نداریم و احتمالا قیمت‌های کنونی تا ایام نوروز نیز بدون تغییر یا با کاهش اندک باقی بماند.

رییس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه همچنین از آزاد شدن واردات بونسای تا پایان سال خبر داد و گفت: برخی واردکنندگان گل و گیاه قبل از ممنوعیت مجوز واردات بونسای را گرفته بودند همچنین، تعدادی از گلخانه داران نیز تعداد زیادی بونسای را نگه داشته و عرضه نکرده بودند، این افراد از ارگان‌های مربوطه درخواست صدور مجوز واردات و عرضه را داشتند که با آن تا پایان سال موافقت شد.

به گفته شاهرخی؛ با اعلام ممنوعیت ورود و عرضه این گیاهان قیمت آن‌ها در بازار 30 تا 40 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: هر شاخه لاک بامبو که قبل از ممنوعیت 15 تا 20 هزار تومان به فروش می‌رسید اما اکنون قیمت آن به بیش از 35 هزار تومان رسیده است.

رییس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با بیان اینکه تقاضا و کشش بازار موجب شده عرضه این گیاهان در مراکز بدون مجوز انجام شود، افزود: بهتر است به جای ممنوعیت محصولاتی که مورد تقاضا و استقبال مردم هستند، راهکارهای بهتری مانند واردات امن انجام شود.

شاهرخی از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات خواست با تمهیدات کارشناسی راه را برای واردات این گیاهان باز کنند تا از گسترش ورود و عرضه غیر مجاز این گیاهان جلوگیری شود.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید