شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیآمادگی "وبانک" برای واگذاری "شاراک" و "وبشهر"

آمادگی “وبانک” برای واگذاری “شاراک” و “وبشهر”

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی ، قصد واگذاری بلوک دو سهام عمده ی زیر مجموعه خود را دارد.
به گزارش رتبه آنلاین، این شرکت بر اساس سیاست های بانک ملی در خصوص خروج از بنگاه داری، قصد واگذاری عمده و بلوکی سهام دو شرکت پتروشیمی شازند و توسعه صنایع بهشهر را در سال جاری دارد.
یکی از مهم ترین زیر مجموعه های غیربورسی شرکت، سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار است. ارزش خالص دارایی های این شرکت در پایان خرداد ماه امسال به بیش از 21 هزار و 386 میلیارد ریال رسیده است.
همچنین در پرتفوی غیربورسی شرکت، مبلغ 14.417 میلیارد ریال به عنوان بهای تمام شده پرتفوی غیربورسی ثبت شده است که از این میان، مبلغ 4.287 میلیارد ریال مربوط به بهای تمام شده املاک و مستغلات شرکت است. بر اساس آخرین برآوردهای صورت گرفته از ارزش این سرمایه گذاری ها، مبلغ ارزش جاری سرمایه گذاری شرکت در بخش املاک و مستغلات که عمدتا در سال 98 صورت گرفته است، به 11.800 میلیارد ریال رسیده است.
شرکت برنامه عرضه سهام شرکت های زیرمجموعه غیربورسی خود را در بازار سرمایه دارد. از جمله این شرکت ها می توان به شرکت سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار، بین الملل ساختمان و صنعت ملی، سیمان فیروزکوه و سیمان ساروج اشاره کرد.
همچنین این شرکت در ماه گذشته و بر اساس گزارش صورت وضعیت پرتفوی مربوط به خرداد ماه، موفق به کسب سود ناشی از فروش 1.421 میلیارد ریالی شده است تا به این ترتیب جمع کل سود ناشی از فروش سهام این شرکت در سه ماهه نخست امسال به بیش از 3.100 میلیارد ریال و معادل 190 ریال به ازای هر سهم برسد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید