جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریمیان‌برهای شیک‌پوشی

میان‌برهای شیک‌پوشی

یکی از راه‌های انتخاب رنگ، تعیین رنگ‌های مکمل است. به‌عنوان مثال در چرخه رنگ‌ها سرمه‌ای و زرشکی روبه‌روی هم هستند و در واقع تکمیل‌کننده هم محسوب می‌شوند

شیک‌پوش بودن با پوشیدن لباس‌های غیرمتعارف و عجیب و غریب بسیار تفاوت دارد. از طرفی شیک بودن هیچ ربطی به پیروی بی چون و چرا از مد ندارد بلکه باید به‌گونه‌ای لباس بپوشید که متناسب و چشم‌نواز به نظر برسد. راه‌هایی را برای رسیدن به این هدف بخوانید:

استفاده از رنگ

یکی از دغدغه‌هایی که همه ما داریم رنگ لباس‌هایمان است. همیشه از خودمان می‌پرسیم آیا این رنگ‌ها با هم ست هستند. در گذشته‌ها قانونی در دنیای مد وجود داشت به نام قانون مچی‌مچ که همان قرینه‌سازی یا استفاده از رنگ‌های شبیه هم بود که البته این قانون دیگر منسوخ شده است. پس برای این‌که رنگ لباس‌هایتان امروزی و با هم ست باشد، ساده‌ترین کار این است که از رنگ‌های تیره و خنثی در کنار یک رنگ جذاب استفاده کنید اما راه دیگر کمک گرفتن از چرخه رنگ است که شکل ساده آن را در زیر مشاهده می‌کنید.

یکی از راه‌های انتخاب رنگ، تعیین رنگ‌های مکمل است. به‌عنوان مثال در چرخه رنگ‌ها، دو رنگ سرمه‌ای و زرشکی روبه‌روی هم هستند و در واقع تکمیل‌کننده هم محسوب می‌شوند. پس خانم‌ها می‌توانند ازمانتوی سرمه‌ای و شال و کیف زرشکی استفاده کنند.

رنگ‌ها حتی در کوچک و بزرگ به‌نظر رسیدن خانه‌ هم نقش دارند. در این باره بیشتر بدانید.

روش دیگر، انتخاب رنگ‌های کنار هم مثل صورتی و قرمز است. این رنگ‌ها خیلی خوب با هم هماهنگ می‌شوند البته توصیه این است که بیشتر از سه رنگ کنار هم استفاده نکنید.

حالا بعضی‌ها می‌خواهند از لباس‌های چهارخانه استفاده کنند. توصیه به این افراد این است که نباید در انتخاب طرح‌های چهارخانه زیاده‌روی کنید. به بیان دیگر خودتان را شطرنجی نکنید. همچنین در طرح‌های چهارخانه رنگ‌های خنثی بهتر از رنگ‌های تند جواب می‌دهد.

استفاده از اکسسوری

اکسسوری‌ها نقش مهمی در شیک‌پوش بودن ما دارند. در فصل‌های گرم و آفتابی مهم‌ترین اکسسوری عینک آفتابی است. توجه داشته باشید شکل قاب عینک باید متضاد فرم صورت‌تان باشد. یعنی برای صورت‌های گرد بهتر است از عینک‌های گوشه‌دار استفاده کنید و برای صورت‌های زاویه‌دار از فریم‌هایی در اشکال منحنی کمک بگیرید.

گردنبند از دیگر اکسسوری‌های مهم است که باید آن را با فرم یقه پیراهن‌تان هماهنگ کنید. اگر لباس یقه هفت پوشیده‌اید بدانید همه مدل گردنبند برای آن مناسب است البته گردنبند کوتاه با پلاک بزرگ در اولویت قرار دارد. گردنبندهای خوشه‌ای و پهن متناسب با یقه قلبی است. برای لباس‌های یقه اسکی از گردنبندهای بلند استفاده کنید و برای لباس‌های یقه بسته بهترین انتخاب گردنبندهای کوتاه است.کیف یکی دیگر از اکسسوری‌های مهم است.

توصیه به قدکوتاه‌ها

انتخاب شلوار تا حد زیادی به قد و قامت شما بستگی دارد. توصیه ما این است که اگر کوتاه قد هستید شلوارهای تنگ نپوشید. چون این شلوارها پاها را باریک‌تر و قد را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. پس انتخاب مناسب برای این افراد شلوارهای راسته یا دم‌پا گشاد است. علاوه بر این استفاده از کفش هم‌رنگ شلوار قد را بلندتر نشان می‌دهد.

همچنین به افرادی که قد کوتاه دارند توصیه می‌شود لباس آستین بلند بپوشند و آستین‌های آن را به انداز مناسب تا کنند.

اختصاصی بانوان

نکته آخر در مورد استفاده از شال یا روسری است. درواقع شال یا روسری اولین قطعه از پوشش شما است که به چشم می‌آید اما بعضی خانم‌ها همیشه مردد هستند که از کدام‌یک استفاده کنند. در این باره باید بدانید روسری نسبت به شال رسمی‌تر و شال جوان‌پسندتر است و به این درد می‌خورد که سن خود را کمتر نشان دهید. ترجیح این است که برای مانتوهای طرح‌دار از شال و روسری ساده و برای مانتوهای ساده از شال و روسری طرح‌دار استفاده کنید.همچنین به یاد داشته باشید روسری‌های بزرگ تک‌رنگ شما را لاغرتر و روسری‌های چندرنگ و طرح‌دار شما را چاق‌تر نشان می‌دهد.از یاد نبرید بدون آرایش هم می‌توان جذاب و شیک بود. این نکات را هم به توصیه‌هایی که در بالا خوانده‌اید اضافه کنید.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید