جمعه 31 فروردین 1403
خانهاخبار روزرتبه‌داری کرمانشاه در جمع آوری زکات

رتبه‌داری کرمانشاه در جمع آوری زکات

دبیر شورای زکات کرمانشاه گفت: این استان سال گذشته 2 برابر تعهد 70 میلیارد ریالی را در جذب زکات داشته که از این لحاظ رتبه اول عملکرد در سطح کشور را کسب کرده است.

حسین خدرویسی روز دوشنبه در جلسه شورای زکات استان که در بیت امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، زکات دریافتی سال گذشته استان را 190 میلیارد ریال اعلام کرد.
او در ادامه اظهار داشت: 133 میلیارد ریال از این مبلغ زکات محصولات کشاورزی استان و مابقی نیز زکات فطریه و کفاره بوده است.
زکات بر گندم، جو، خرما، کشمش، گوسفند، شتر، گاو، طلا و نقره تعلق می گیرد.
خدرویسی، بیشترین پرداخت زکات را مربوط به شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، جوانرود، سنقر و کلیایی و اسلام آبادغرب دانست.
دبیر شورای زکات کرمانشاه گفت: 60 درصد از زکات جمع آوری شده استان بین فقرا توزیع شد و 38 درصد نیز در پروژه های عمرانی عام المنفعه محل پرداخت زکات صرف می شود.
خدرویسی در ادامه افزود: 60 میلیارد ریال از زکات استان در سال گذشته صرف 137 پروژه عمرانی مانند احداث واحدهای مسکونی برای نیازمندان، خانه عالم، مسجد و کمک به تکمیل پروژه های عمرانی دولت شده است.
وی تعداد مبلغین فریضه زکات در کرمانشاه را 348 روحانی، 11 مسئول اجرایی در شهرستان ها و نزدیک به 11 هزار نفر عامر زکات عنوان کرد و گفت: تعهد مالی شورای زکات استان برای سال جاری 94 میلیارد ریال است.
استان کرمانشاه با 940 هزار هکتار زمین و باغ رتبه 13 کشوری در جمع آوری زکات را دارد.
در سال زارعی جاری بیش از 400 هزار هکتار زمین های استان کرمانشاه زیرکشت گندم رفته است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید