پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهگزارش روزآمارهای تازه از بیکاری،ازدواج و خانه خالی

آمارهای تازه از بیکاری،ازدواج و خانه خالی

معاون طرح های آماری مرکز آمار ایران با بیان اینکه روند کاهش رشد جمعیت کشور از 1.29 درصد در سال 1390 به 1.24 درصد در سال 95 رسید،گفت: این نرخ نشان می دهد روند کاهش جمعیت در ایران بهتر شده است.

به گزارش رتبه آنلاین ؛ در دوره قبل سرشماری ( نفوس و مسکن سال 90) سالیانه 930 هزار نفر به جمعیت کشور افزوده می شد که این تعداد در سال 95 به 950 هزار نفر در سال افزایش یافته و نشان می دهد روند سریع کاهش جمعیت در کشور کندتر شده است.

2 میلیون و 600 هزار واحد مسکن خالی در کشور وجود دارد
علیرضا زاهدیان تاکید کرد: در سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 مشخص شد که در کشور بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکن خالی در کشور وجود دارد.
به گفته وی، مشخص شدن این تعداد واحد مسکن خالی در کشور یکی از مشکلات مهم حوزه مسکن محسوب می شود و مسئولان باید به این امر توجه کنند.
زاهدیان یادآور شد: در این سرشماری مشخص شد که بیش از 2 میلیون اقامتگاه دوم نیز در کشور وجود دارد که باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

کاهش نرخ بیکاری در کشور
معاون مرکز آمار ایران با استناد به آمارهای استخراج شده جدید گفت: نرخ بیکاری در سال 95 حدود 12.6 درصد بود ولی طبق آخرین آمارگیری از نیروی کار این نرخ به 11.5 درصد رسیده است.
(طرح آمارگیری نیروی کار هر سه ماه یک بار انجام می شود و نتایج خوبی از این آمارگیری بدست می آید و نشان می دهد طرح های اشتغالزایی اجرا شده در کشور موفق بوده است)

ازدواج و مهاجرت
زاهدیان در خصوص وضعیت ازدواج در کشور افزود: این سرشماری نشان داد که ازدواج در کشور بر خلاف دیگر جوامع از وضعیت بهتری برخوردار است اما تغییراتی در آن صورت گرفته است.
معاون طرح های آماری مرکز آمار ایران تاکید کرد: در این سرشماری (سال 95) مشخص شد که سن ازدواج مردان در کشور به 28 سال افزایش پیدا کرده است.
وی در خصوص مشکل دیگر جمعیتی در کشور یعنی مهاجرت بین استانی، یادآور شد: مهاجرت به استان ها بویژه کلان شهرها از دیگر مشکلات این حوزه است.
نخستین سرشماری ایران در سال 1335 برگزار و از همان سال دوره به صورت 10 ساله و دوره های هفتم 1390 و هشتم 1395 به صورت پنج ساله برنامه ریزی شد و دولت تدبیر و امید به منظور کاربردی کردن این اطلاعات با استانداردهای بین المللی مصوبه اجرای 10 ساله آن را مجددا اجرایی کرد تا نهمین دوره سرشماری به 1405 موکول شود.
معاون طرح های آماری مرکز آمار ایران روز شنبه برای شرکت در همایش بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی به استان کردستان سفر کرده بود.
یکم آبان ماه به نام روز ملی آمار و برنامه ریزی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید