پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهصنعتحمل‌و‌نقلموافقت اصولی هواپیمایی و مجوز کمیته فضای کشور با احداث فرودگاه چابهار

موافقت اصولی هواپیمایی و مجوز کمیته فضای کشور با احداث فرودگاه چابهار

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه دومین فلایت‌چک طبق قرارداد بین ۸ تا ۱۲ ماه آینده وارد کشور می‌شود، اظهار داشت: درباره فرودگاه چابهار موافقت اصولی توسط سازمان هواپیمایی و مجوز احداث فرودگاه از سوی کمیته فضای کشور صادر شد.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از  خبرگزاری فارس، رحمت‌الله مه‌آبادی امروز در نشست خبری با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف صنعت، تحولات اساسی در چند سال اخیر رخ داده است، اظهار داشت: نتیجه این تحولات رشد دو رقمی ترافیک هوایی بود.

وی با بیان اینکه در حوزه کمک ناوبری تجهیزات فراوانی وارد کشور شده است، گفت: در حوزه نرم‌افزاری شبکه راه‌های کشور متحول شده که ایجاد 15 هزار کیلومتر راه هوایی جدید بخشی از این تحولات است.

مه‌آبادی افزود: دیگر در مسیرهای اصلی بین‌المللی راه هوایی دو طرفه نداریم و همه موازی و یکطرفه است و در برخی شرایط و مسیرها 4 راه موازی داریم که این ایمنی پرواز را ارتقا داده و مورد تائید ایکائو است.

وی با اشاره به اینکه سرویس خدمات‌دهی فرودگاه‌ها در حال ارتقاء است، گفت: با حضور یکی از رؤسای قوای سه‌گانه تا چند ماه آینده هزار میلیارد تومان طرح توسعه فرودگاهی افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: در حال حاضر 125 پروژه توسعه فرودگاهی در دست اجرا داریم و به زودی اولین گروه مدیران عازم آموزش‌های نوین می‌شوند تا با پتانسیل‌های جدید مدیران فرودگاهی در کلاس جهانی تربیت کنیم.

وی با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در انتشار اخبار غیرموثق درباره خرید فلایت‌چک توضیح داد: هواپیمای فلایت چک اول خریداری شد که چون خرید آن زمان در شرایط تحریم بود، محرمانه بود و انتشار اسناد آن هم توطئه محسوب می‌شود و ما دستور پیگیری داده‌ایم، البته خرید دومین فلایت چک چون پس از رفع تحریم‌ها بود، محرمانه نبود و ما تلاش کردیم در شرایط شفاف بین‌المللی خرید فلایت‌چک دوم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در قالب مناقصه بین‌المللی فلایت‌چک دوم خریداری خواهد شد و ظرف 8 تا 12 ماه آینده وارد کشور می‌شود.

مه‌آبادی بیان کرد: در حوزه خدمات رسانی یک حوزه نظیر ارتباط کلامی بین خلبان و واحدها نیازمند تجهیزات خاص است؛ این حداقل امکاناتی است که برای ناوبری هوایی نیاز داریم. در گذشته وضعیت صنعت به حدی وخیم بود که همه سامانه‌های ما دچار قحطی می‌شد.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی در حوزه‌های اصلی را از گذشته شروع کردیم، ما سالانه 300 تا 400 میلیارد اعتبار برای فرودگاه‌ها داریم که مناسب نیازهای جاری ما نیست.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: همه تجهیزات حوزه ارتباطات هم اکنون خریداری و وارد کشور شده است و امیدواریم در نیمه اول سال آینده در حوزه ارتباطات مشکلات ما رفع شود.

مه‌آبادی گفت:‌همچنین در حوزه سامانه‌های راداری چندین خط اعتباری با تلاش وزیر راه و شهرسازی برای تهیه سامانه‌ها از محل فاینانس بین‌المللی مطرح و توافقات اولیه انجام شده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر احداث فرودگاه چابهار گفت: تصمیم‌گیری اصلی در این حوزه بر عهده ستاد توسعه سواحل مکران است. ما اقدامات لازم برای مشخص کردن زمین را انجام دادیم. محل مشخص شده است و در حال تملک اراضی هستیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: برای جذب سرمایه‌گذار خارجی آماده انتشار اسناد و در این باره منتظر صدور مجوز ستاد توسعه سواحل مکران هستیم.

مه‌آبادی گفت‌: درباره فرودگاه چابهار موافقت اصولی توسط سازمان هواپیمایی کشوری و مجوز احداث فرودگاه توسط کمیته فضایی کشور انجام شده است.

وی همچنین درباره درآمد حاصله از عبور پروازهای قطر از آسمان ایران، گفت:‌ اتفاقات حوزه قطر بزرگ بود و تصمیم دولت ایران بیشتر کمک به مسلمانان منطقه بود.رویداد قطری از جهت حرفه‌ای بزرگ بود و اگر نگاه خدمت‌رسانی نداشتیم می‌توانستیم چنین مسئولیتی را نپذیریم زیرا درآمد چندانی برای ما نداشت. این پروازها حدود نیم ساعت بر فراز سرزمین ما هستند و درآمد چندانی برای ما نداشت.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید