جمعه 10 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیگردش مالی کفش ایرانی یک درصد دنیا

گردش مالی کفش ایرانی یک درصد دنیا

 

رئیس اتحادیه کفش ماشینی گفت: با سرمایه ای معادل ۲۷ تا ۳۰ میلیون تومان در صنعت کفش، می‌توان به سمت اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش‌افزوده در پنجمین صنعت جایگزینی صنعت نفت حرکت کرد.

علی اژدرکش رئیس اتحادیه کفش ماشینی در گفت‌وگو با رتبه‌آنلاین با اشاره به بومی بودن صنعت کفش گفت: صنعت کفش تهران، قم، اصفهان، تبریز و مشهد قدیمی‌ترین صنایع موجود بوده که می‌تواند در رفع معضل بیکاری کمک شایانی را انجام دهد.

اژدرکش با اشاره به جایگاه نامناسب کفش ایران در بازارهای جهانی گفت: از ۱۲۰ میلیارد دلار چرخش مالی کفش در دنیا، سهم ایران کمتر از یک درصد است.

وی ظرفیت ایران را در تولید کفش با کیفیت بسیار قابل توجه دانست و ادامه داد: با توجه به این ظرفیت در صورت داشتن برنامه‌ریزی مناسب ظرف ۳ تا ۵ سال آینده می‌توان صادرات کفش را از ایران تا ۲ میلیارد دلار افزایش داد.

رییس اتحادیه کفش ماشینی با اشاره به همت تولید کنندگان در تولید کفش با کیفیت بالاتر گفت: ما برای رسیدن به هدف تعیین شده نیاز به کمک وزارت علوم برای تربیت نیروی متخصص داریم.

اژدرکش با اشاره به اینکه تقویت تولید نیاز به دسترسی مناسب به مواد اولیه مطلوب چرم طبیعی، چرم مصنوعی و زیره دارد، افزود: حضور در نمایشگاه های بین المللی، برند سازی تسهیلات کم بهره و رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده، حمایتهایی است که در صورت عملیاتی شدن صنعت کفش ایران را متحول می کند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید