پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیمعکوس شمار آغاز «مطبوعاتی‌ترین هفته سال»

معکوس شمار آغاز «مطبوعاتی‌ترین هفته سال»

با رونمایی از پایگاه خبری «رتبه آنلاین»در نمایشگاه مطبوعات ، اولین حضور این رسانه در در نمایشگاه مطبوعات رقم خواهد خورد.


به گزارش رتبه آنلاین، کمتر از 48 ساعت به آغاز بزرگ‌ترین رویداد اهالی رسانه و مطبوعات کشور باقی مانده و بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات از روز جمعه پنجم آبان در مصلی امام خمینی کار خود را با حضور اهالی رسانه آغاز می‌کند.

بر پایه این گزارش، رتبه انلاین که ادامه راه فصلنامه چهارساله رتبه است، در این نمایشگاه در سالن شبستان مصلی بزرگ امام خمینی(ره) راهرو ۱۴ غرفه شماره ۲۸۵ حضور خواهد داشت.

نمایشگاه مطبوعات امسال از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ میزبان مردم و اهالی فرهنگ و رسانه تا 12 آبان خواهد بود.

میزبانی نمایشگاه بیست و سوم از 600 رسانه

به گزارش خبرگزاری‌ها، در نمایشگاه بیست و سوم که 120 غرفه آن به دست خود رسانه‌ها ساخته و 430 غرفه نیز به صورت پیش ساخته از سوی ستاد برگزاری نمایشگاه تحویل رسانه‌ها شده‌ است، 600 رسانه حضور خواهند داشت که در 10 گروه اصلی و پنج گروه فرعی در مساحتی بالغ بر 13 هزار متر مربع جانمایی شده‌اند.

در این دوره علاوه بر ادارات کل ارشاد استان‌ها و برخی خانه‌های مطبوعات استانی، بیش از 55 رسانه استانی، منطقه‌ای و محلی با مساحتی حدود 1000 مترمربع در نمایشگاه حضور دارند. برگزارکنندگان این دوره نمایشگاه برای جمعیت جوانان هلال احمر هم با عنوان پایگاه سلامت، غرفه در نظر گرفته‌اند.

80 رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، 80 رسانه فرهنگی و هنری، بیش از 80 غرفه در گروه تخصصی،30 غرفه در گروه خانواده و 20 غرفه در گروه دین و اندیشه در این دوره نمایشگاه، میزبان علاقه‌مندان به حوزه‌های خود هستند.

برگزاری نشست‌های تخصصی برای علاقه‌مندان

از دیگر برنامه‌هایی که در این دوره نمایشگاه همانند سالیان گذشته برگزار می شود، برپایی نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی است که از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار خواهد شد.

نمایشگاه بیست و سوم، میزبان 12 نشست تخصصی و هفت کارگاه آموزشی با موضوعات مختلف است. همچنین بخش جنبی نمایشگاه عکس ملی و بین‌المللی هم در این دوره برگزار خواهد شد. همچنین روزنامه های عصر قاجار در غرفه گنجینه مطبوعات به تماشا گذاشته می‌شود و انجمن پیشکسوتان هم در این دوره حضوری پررنگ تر از سالیان گذشته خواهد داشت.

جزییات تقدیر از رسانه‌های برتر 

در پایان بیست‌ و سومین نمایشگاه مطبوعات از غرفه‌های برتر بر اساس شش شاخصه اصلی تقدیر می‌شود. همچنین 300 میلیون ریال برای شش رسانه برتر در حوزه اطلاع‌رسانی نمایشگاه مطبوعات که از سوی کمیته روابط عمومی انتخاب و تقدیر شوند، در نظر گرفته شده است.

همچنین بر اساس اعلام کمیته برگزاری نمایشگاه بیست‌وسوم در پایان از غرفه‌های برتر نمایشگاه نیز تقدیر خواهد شد. بر این اساس به طراحی و دکوراسیون غرفه (بسته به نوع مالکیت رسانه) ۲۰ امتیاز، خلاقیت در ارائه خدمات مرتبط با زمینه رسانه ۲۰ امتیاز، آرای الکترونیکی نمایندگان غرفه‌ها در هر گروه برای غرفه‌های همان گروه ۲۰ امتیاز، میزان بازدید مخاطبان، استقبال از غرفه‌ها و نظرسنجی‌های ستاد نمایشگاه ۲۰ امتیاز، برنامه‌های جانبی و انجام برنامه‌های‌ اعلام شده قبل از آغاز نمایشگاه ۱۰ امتیاز و حضور مدیر مسئول در غرفه ۱۰ امتیاز تعلق می‌گیرد.

همچنین طبق تصمیم شورای سیاست‌گذاری بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات قرار است در پایان نمایشگاه از ۶۰ غرفه فعال بر اساس امتیاز کسب شده، ۲۰ تا ۸۰ میلیون ریال تقدیر شود.

یکی دیگر از اقدامات مهم و موثر این دوره نمایشگاه ارائه سرویس اینترنت پابلیک وای‌فای برای عموم غرفه‌داران و بازدیدکنندگان از نمایشگاه است.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از روز جمعه پنجم آبان ساعت 9:30 صبح کار خود را آغاز می‌کند و تا 12 آبان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

پایگاه خبری «رتبه آنلاین»در سالن شبستان مصلی بزرگ امام خمینی(ره) راهرو ۱۴ غرفه شماره ۲۸۵ از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ میزبان مردم و اهالی فرهنگ و رسانه در نمایشگاه مطبوعات خواهد بود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید