جمعه 31 فروردین 1403
خانهاخبار روزسیستم بانکی کمکی به بورس نکرد

سیستم بانکی کمکی به بورس نکرد

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با انتقاد از عدم همکاری شبکه بانکی برای کمک به بورس گفت: بانکها از وضعیت بورس خبر داشتند و با خروج از این سیستم، وضعیت فعلی را رقم زدند.

به گزارش رتبه آنلاین، میثم موسایی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درمورد وضعیت نزولی بورس گفت: اتفاقات بورس محصول سیاست های فراتر از سازمان بورس است و نمی توان همه آن را صرفاً محدود به چارچوب سازمان بورس دانست.

وی افزود: دولت در کشور ما با همه ناکارآمدی هایی که دارد اما هنوز یک نهاد مهم است و هر صنعتی که مورد حمایتش باشد مردم به آن اعتماد می کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهارکرد: دولت به خاطر کسری بودجه شدید و تحریم ها مردم را بدون آموزش به سرمایه گذاری در بورس تشویق کرد و مردم هم به واسطه تشویق دولت و رسانه ملی اعتماد کردند اما دولت عملاً اعتماد مردم را وسط کار از بین برد.

موسایی کاهش نرخ بهره بانکی را در ریزش بازار بورس موثرخواند و گفت: افزایش نرخ ارز بخشی از نقدینگی ها را به سمت بازار ارز و طلا انتقال داد و بخش عمده ای از بازار سرمایه را تخریب کرد.

وی ساماندهی بورس را در کوتاه مدت امکانپذیر دانست و مطرح کرد: بانک مرکزی با تزریق پول می تواند بخش عمده ای از این فروش ها را جمع کند. علاوه براین با اعمال سیاست های منطقی تر و ایجاد ثبات در تصمیم گیری و منع سازمان بورس از دخالت های نابجا و قیمت گذاری نیز می توان فضا را برای منطقی شدن بورس فراهم کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با انتقاد از عدم همکاری سیستم بانکی برای کمک به بورس گفت: بانکها از وضعیت بورس خبر داشتند و به موقع از این سیستم خارج شدند و وضعیت فعلی را رقم زدند.

همچنین، محدثه فریدون رئیس اداره رسیدگی به شکایات و حمایت های حقوقی سازمان بورس از پیگیری فرآیند تاسیس و راه اندازی کانون سهامداران حقیقی خبرداد و گفت: ظرفیت های قانونی در این راستا وجود است.

وی افزود: تاسیس این کانون بر اساس مفاد و دستورالعمل قانونی بوده و ملاحظات سیاسی و قانونی آن نیز موجود است.

رئیس اداره رسیدگی به شکایات و حمایت های حقوقی سازمان بورس درمورد اساسنامه این کانون گفت: کانون با این هدف تشکیل شده که مثلاً اگر در مواردی خسارت به جمعی وارد شود پوشش و ساماندهی داده شود و دانش تخصصی افراد برای سرمایه گذاری و پیگیری حقوق خود نیز ارتقا پیدا کند.

فریدون مطرح کرد: پیشنهاد ما این است که افراد واجد شرایط حق حضور در مجامع و رأی را داشته باشند و شرکت کنند.

منبع:بازار

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید