مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس درباره وضعیت خصوصی سازی سرخپوشان پایتخت توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از افکار نیوز، علی اکبر طاهری  مدیرعامل  سابق باشگاه  پرسپولیس درباره خصوصی سازی سرخابی‌ها اظهار کرد:  فرایند ورود به بورس الزاماتی می‌خواهد. باید باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس سهامی عام و ۳ سال سود ده باشند. این ۲ باشگاه طبق شرایط خاص  و  قوانین مربوطه وارد  بورس می‌شوند. برخی از شرکت‌ها مشکلاتی داشتند، اما آن‌ها وارد فرابورس شدند. شرایط خاصی را برای این شرکت‌ها تعیین کردند.

طاهری بیان کرد: خیلی از باشگاه‌هایی که به بخش خصوصی واگذار شدند هیچ وقت خودشان  درآمدی  ندارند و از سایر بخش‌های دیگر پول به دست می‌آورند. باشگاه‌هایی که به صنعت وابسته هستند به طور دائم شارژ مالی می‌شوند و   خودشان درآمدی ندارند. به هر حال در فضای کنونی نمی‌توانید  درآمدزایی کنید. اگر مشکلی  برای خصوصی سازی سرخابی‌ها رخ دهد در آن صورت  این باشگاه‌ها  باید ۷ ماه فعالیت اصلی خود را متوقف کنند و این موضوع شدنی نیست. پرسپولیس ۴۰ – ۵۰ میلیون طرفدار  دارد  و اگر  مشکلی در مسیر خصوصی سازی این باشگاه رخ دهد  اتفاقات بد اجتماعی و  سیاسی رخ می دهد.

باشگاه پرسپولیس به علت فقدان سوددهی نتوانست وارد بورس شود 

او ادامه داد: باشگاه پرسپولیس نمی‌توانست وارد بورس شود. این باشگاه باید ۳ سال پشت سر هم  سود ده باشد و بدهی های آن مشخص می‌شد. برای اینکه شما یک واحد تجاری اعم از صنعتی و خدماتی را  وارد بورس کنید، ۲ مولفه اساسی لازم دارید. در ابتدا باید فضای کار در بخش خصوصی برای واحد تجاری فراهم شود. فرایند خصوصی سازی هم درست انجام شود. ما فضایی در ورزش فراهم کردیم تا باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس درآمد داشته باشند و آن‌ها بتوانند از درآمد‌های تبلیغات دور زمین، حق پخش تلویزیونی و  سایر موارد استفاده کنند.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: فرایند واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی باید مشخص شود. متاسفانه نوع رفتاری که برای خصوصی سازی این ۲ باشگاه صورت گرفت، عبارت رها سازی را در  ذهن تمام مردم تداعی می کرد. ما باید مواظب باشیم که خصوصی سازی سرخابی‌ها  دچار مشکل نشود،   چون برخی از باشگاه‌های شهرستانی که نتوانستند درآمد زایی کنند در نهایت به هیئت ورزشی استان‌ها واگذار شدند. به هر حال  پرسپولیس تیم با قدمتی است و طرفدار‌های زیادی  دارد و نباید به راحتی این سرمایه بزرگ را از دست بدهیم.