پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبورس در کمین 1+5/پیش بینی بازار سهام امروز

بورس در کمین 1+5/پیش بینی بازار سهام امروز

بورس در کمین 1+5/پیش بینی بازار سهام امروز

با عمیق‌تر شدن رکود معاملات بورس به نظر می‌رسد چشم فعالان بازار سهام به مذاکرات برجامی است.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادنیوز ، در روز یکشنبه شاخص کل بورس 13 هزار و 414 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 269 هزار واحد رسید تا ششمین روز نزولی پیاپی را پشت سر بگذارد. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و 203 واحد پایین آمد و در رقم 439 هزار و 916 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 95 واحد نزول کرد و به رقم 17 هزار و 907 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، تنها 23 نماد رشد قیمت و 331 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 4 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 69 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت‌های داروسازی روزدارو (دروز)، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران (وساخت) و ایران مرینوس (نمرینو)‌ بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های کشت و دام گلدشت (زگلدشت)، شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه (ثباغ) و پگاه فارس (غفارس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای غبشهر (صنعتی بهشهر)، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و فملی (شرکت ملی مس ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس سرمایه‌گذاری صباتامین (صبا)، پلیمر آریا سایول (آریا) و توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز یکشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز یکیکشنبه است. در پایان معاملات روز یکشنبه بازار با مازاد عرضه 3 هزار و 573 میلیارد تومانی بسته شد که بالاترین رقم مازاد عرضه در 14 روز کاری گذشته از 18 اسفند سال گذشته به این سو است.

پیش بینی بورس

افزایش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات یکشنبه 411 نماد صف فروش و تنها 7 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به روز شنبه 5 درصد افزایش یافت و به رقم 104 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 24 درصد افزایش یافت و 3 هزار و 677 میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

در روز یکشنبه  شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید 63 میلیارد تومانی برای دومین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، شصدف (صنعتی دوده فام) و زگلدشت (کشت و دام گلدشت) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به شپنا (پالایش نفت اصفهان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 148 میلیارد تومانی داشت. پس از شپنا، خساپا (خودروسازی سایپا) و وتجارت (بانک تجارت) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس امروز

بورس در روز گذشته چند رکورد را جابه‌جا کرد. شاخص کل برای ششمین روز پیاپی ریزش کرد و بیشترین نزول در سال جدید را ثبت کرد. همچنین برای هفتمین روز متوالی شاهد خروج پول‌های حقیقی از بورس بودیم. دیروز رقم خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی 638 میلیارد تومان بود. دیروز ارزش معاملات سهام بازار به کمترین میزان در یک سال گذشته رسید تا رکود بورس به عمیق‌ترین سطح خود برسد.

گروهی از تحلیل‌گران معتقدند رکود معاملات بورس نشان دهنده تردید فعالان بازار درباره آینده برجام است و این وضعیت تا روز سه‌شنبه که نشست 5+1 درباره لغو تحریم‌ها برگزار می‌شود، ادامه خواهد یافت. لغو تحریم‌ها و بازگشت ایران و آمریکا به برجام می‌تواند موجب کاهش قیمت دلار و افت شاخص بورس شود. بنابراین چشم فعالان بازار به مذاکرات برجامی است.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید